دهکده استارت20

دانلود رایگان PDF بازی اندورید برنامه موبایل و فیلم و سریال جدید| مرجع آموزش و معرفی بهترین محصولات و خدمات روز دنیا

روانشناسی تاریک pdf

بهترین مرورگر دنیا: کدام مرورگر بهترین است؟ Chrome، Edge، Firefox Opera یا Safari

  • ۷۴۶

بهترین مرورگرخلاصه ای از وب و پیدایش مرورگر ها

مرورگرها تقریبا هم زمان با اینترنت به وجود اومدن. با گذشت زمان رقابت بین مرورگرهای متفاوت بیشتر و بیشتر شد و هر مرورگر سعی کرد با بهبود فناوری های خودش از مرورگرهای دیگه سبقت بگیره..........

در اواخر دهه نود، اینترنت اکسپلورر مایکروسافت در رقابت با Netscape Navigator بهترین مرورگر بود. با گذشت 20 سال اینترنت اکسپلورر سعی کرد تجربه ورود به دنیای وب سایت های کاربردی و برنامه های تعاملی رو به صورت آنلاین و با استانداردهای W3C(World Wide Web Consortium) به کاربرانش عرضه کنه.

گوگل از همان ابتدای پیدایش یکه تاز وب بود

گوگل  بیشترین آمار را در بین جستجوگران وب دارد. وقتی در موتور جستجو به دنبال سوال مورد نظرتون هستید، به تعداد زیادی تبلیغات برمی خورید که این روزها در فضای مجازی زیاد هستند. بررسی ها نشون میده که حدود 70 درصد از کاربران مرورگرهای دسکتاپ از گوگل کروم استفاده می کنند. اگر به این آمار، شمار کاربران تلفن همراه رو هم اضافه کنیم، کروم با 60 درصد در مجموع همچنان در صدر قرار داره. که میشه گفت بهترین مرورگر اندروید و دسکتاپ به حساب میاد

ممکن است کروم در استفاده پیشرو باشد (البته به جز در دستگاه های اپل)، اما از نظر تعداد قابلیت ها جلو نیست. Safari، Edge، Opera و Firefox همگی دارای ویژگی هایی هستند که در Chrome وجود نداره. البته این بدین معنی نیست که Chrome یه نرم افزار عالی نیست، اما باید بدونید که گزینه های ارزشمند دیگه ای هم وجود داره.  در این مقاله سعی داریم پنج مرورگر برتر رو با هم بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

بهترین مرورگر ها از چه لحاظ اهمیت دارن؟

سرعت و سازگاری مهمترین الزامات یه مرورگر خوبه. این اواخر با ورود تلفن های هوشمند، ارتباط بین مرورگر دسکتاپ و تلفن اهمیت ویژه ای پیدا کرده. بعضی از مرورگرها اکنون این امکان رو به شما میدن که یک صفحه وب رو از یک دستگاه به دستگاه دیگه ارسال کنید.

وب سایت HTML5test مسئولیت نشان دادن سازگاری مرورگرها رو با استانداردهای وب داره. حداکثر امتیاز ممکن 555 است. کروم در حال حاضر با امتیاز 528 صدرنشین است. Opera و سایر مرورگرهای مبتنی بر Chromium با فاصله نزدیکی از کروم قرار دارن، در حالی که Firefox با 491، Edge با 492، و Safari با 471 در رده های بعدی قرار دارن. Internet explorer هم سال هاست در نمره 312 ثابت مونده.

بنچمارک مرورگر ها
بنچمارک مرورگر ها

برای تست سرعت، من هر مرورگر رو در WebXPRT اجرا کردم. این برنامه سرعت برنامه های اینترنتی در مواردی مثل افزایش عکس، قیمت گذاری گزینه های سهام، رمزگذاری و ویرایش متن رو تست می کنه. من این موارد را روی کامپیوتر لمسی ایسوس Z240IC 4K تمام صفحه با پردازنده 2.8 KHz Core i7-6700T که ویندوز 10 رو اجرا می کنه آزمایش کردم. برای سافاری هم از یه iMac 3.1 گیگاهرتز Core i7-4770S استفاده کردم.

از نظر فضایی که هر برنامه می گیره، Edge 177 مگابایت، Firefox 187 مگابایت، Opera 191 مگابایت، و Chrome  437 مگابایت حجم دارن. از اونجایی که کروم و اپرا مقدار فضایی که استفاده می کنن رو گزار نمیدن، من از سایز فولدرشون استفاده کردم.

در حفظ حریم خصوصی، شخصی سازی (customization)، راحتی در استفاده، ابزارها و زبانه ها و همچنین یکپارچه سازی با موبایل جایگزین سرعت و پشتیبانی استانداردها شدند. هم اکنون همه مرورگرها می تونن رمز عبور شما رو در حافظه داشته باشن و تاریخچه سرچ های قبلی شما رو نشون بدن. همچنین کروم به صورت پیش فرض شما رو به سرویس های گوگل مانند Gmail و YouTube وارد می کنه و در خیلی مواقع اینطوری کار شما راحت تر میشه.

گاهی اوقات مردم دوست دارن برای پنهان کردن فعالیت های خودشون از ISP ها و یا هر مداخله گر دیگه ای از یه وی پی ان استفاده کنن. اپرا تنها مرورگری هست که یه VPN داخلی داره. فایرفاکس هم دارای حریم خصوصیه خاص خودشه که در زمانی که فعال بشه تاریخچه ورود شما به سایت ها و ردیابی شما رو از یه شخص ثالث که بخواد شما رو ردیابی کنه، پنهان می کنه. علاوه بر این فایرفاکس و سافاری در نسخه های جدیدشون از اثر انگشت شما در سایت هایی که از اون استفاده می کنید محافظت می کنن، این کار باعث میشه که سخت افزارها و نرم افزارها نتونن با استفاده از تله هاشون شما رو ردیابی کنن. همچنین فایرفاکس محتویات داخلی خودش رو برای ردیاب ها بلاک می کنه.

ابزارهای مفید یک مرورگر حتی می تونه روی تصمیمی گیری شما هم تاثیر داشته باشه. نحوه نوشته ها، میزان درهمی و آشفتگی اون ها، میزان تبلیغات و فیلم ها و محتوی همه و همه می تونن در تصمیم گیری شما برای انتخاب یه مرورگر نقش داشته باشن.

اپرا از این نظر در بین مرورگرهای دیگر محبوب تر هست. این مرورگر دارای یه کیف پول داخلیه و همچنین نوار ابزاری داره که همه سرویس هایی که می خواید مدام در دسترستون باشنف مثل واتس اپ رو در خودش برای دسترسی آسان شما در معرض دیدتون قرار داده.

مرورگر Edge صفحه ای جانبی داره که می تونید در اون عبارت دیگه ای رو از متنی که قبلا جستجو کردید به صورت جداگونه در اون جستجو کنید. فایرفاکس این امکان رو فراهم می کنه که بتونبد همزمان با دو هویت و دو صفحه مجزا وارد یک سایت شوید.

همچنین در حال حاضر در مرورگرهای Edge، Firefox و Opera ابزاری برای اسکرین شات گرفتن وجود داره که می تونه خیلی مفید باشه.

Google Chrome برترین مرورگر برای اندروید و کامپیوتر

Google Chrome برترین مرورگر برای اندروید و کامپیوتر

برای بیشتر کاربران وب نیازی نیست که مرورگر گوگل کروم رو معرفی کنید. مرورگری که طراحی جذابی داره و به سرعت صفحات وب رو بارگزاری می کنه. همونطور که قبلا هم گفتیم، کروم در سایت HTML5Test بیشتری امتیاز رو کسب کرده. و در معیار WebXPRT 3 هم که سرعت برنامه های اینترنتی مانند افزودن عکس، قیمت گذاری گزینه های سهام، رمزگذاری و دستکاری در متن رو آزمایش می کنه، به خوبی و کاملا منطقی عمل کرده. کروم از رَم بیشتری نسبت به مرورگرهای دیگه استفاده می کنه، اما این بیشتر برای سرعت بخشیدن به بارگذاری محتواست.

گوگل دائما روی امنیت و ارتقا ویژگی های کار می کنه، اما مثل همه نرم افزارها بی نقص هم نیست. یکی دیگه از مزایای کروم اینه که هر بار مجبور نیستید پیام ها رو رد کنید و یا از شما خواسته بشه که از Google News، YouTube، Gmail در کروم دیدن کنید.

اما مشکلات این هست که:

کروم که بهترین مرورگر هم هست VPN نداره، هیچ   وسیله ای برای مدیریت ابزارها نداره، قفل cryptocurrency، دکمه اشتراک گذاری و ابزاری برای تصویربرداری هم نداره.

گوگل اخیرا دو اعلامیه به ظاهر متناقض ارائه داده، که هر دو در مورد حریم شخصی هستن. در ماه مه الام شد که عملکرد API را از بین ببرد تا همه تبلیغات را بلاک کند. بعد از آن هم در آگوست اعلامیه دیگه ای صادر کرد که خبر از استانداردهای جدیدی به اسم Privacy Sandbox میده که قراره حریم شخصی کاربر رو در وب بیشتر کنن.

یه سری ویژگی ها هم وجود داره که فقط برای حرفه ای های وب کاربرد داره: مثلتنظیمات Flag ها، امکان درز رمز عبور و حالت دارک مود در وب سایت ها.

مرورگر موبایل کروم بسیار قدرتمد هست و تنظیمات خاصی برای همگام سازی و گذرواژه ارائه میده. درست مثل مرورگر دکستاپ، برای استفاده از جستجوی گوگل می تونید از ورودی صوتی هم استفاده کنید.

Mozilla Firefox بهترین مرورگر اما در جایگاه دوم

Mozilla Firefox

مرورگر فایرفاکس پیشگام خیلی از قابلیت های وب بوده و سازمانی که اون رو توسعه می ده، مدافع سفت و سخت حفظ حریم خصوصی آنلاین است. سرویس های خاص این مرورگر به ویژه امکان ورود با چند اکانت متفاوت و از یک سرور به یک سایت، خیلی ها رو به این مرورگر علاقه مند کرده. بدون این امکان، شما می بایست از چند مرورگر برای ورود همزمان با چند اکانت به یک سایت استفاده می کردید.

مرورگر موزیلا از قابلیت های جدید HTML5 و CSS حمایت می کنه. این سازمان یه سرویس مدیریت کلمه عبور رو با نام Lockwise ارائه می ده، که می تونه رمزهای عبور پیچیده تولید کنه و یه رمز عبور اصلی بی نقص به شما تحویل بده.

دانلود مرورگر موزیلا فایرفاکس برای سیستم عامل های مختلف

برنامه موبایل موزیلا رابط خیلی خوبیه. شما می تونین یک صفحه وب رو به دستگاه هایی که همگام سازی شدن بفرستید و بلافاصله اون ها رو در چند دستگاه مشاهده کنین.

فایرفاکس همچنین یه دکمه به اسم Pocket در نوار آدرس داره که می تونید هر صفحه ای که بخواید رو برای مشاهدات بعدی خودتون در اون ذخیره کنید.

همچنین با استفاده از دکمه Reader view  می تونید انتخاب کنید که صفحه اوت دارای ویدئو و تبلیغات باشه یا نه. در نهایت، این مرورگر کاملا قابل تنظیم دستی هست و می تونید انتخاب کنید که چه ابزار و دکمه هایی روی صفحه برای شما نمایش داده بشه  و اون ها رو هر طور که می خواید مرتب کنید.

Apple Safari اولین گزینه در محصولات اپل

Apple Safari اولین گزینه در محصولات اپل

مرورگر پیش فرض Mac و iOS یه انتخاب قویه، اگر چه یه سری عناصر غیر استاندارد هم درنوع دکستاپ و هم در نسخه موبایل اون وجود داره. سافاری در چند زمینه از مرورگرهای دیگه پیشرو بوده: مثلا این سافاری بود که اولین بار قابلیت Reading Mode را ارائه کرد که به شما این اجازه رو میده که انتخاب کنید صفحه ای رو که می خواید مطالعه کنید دارای تبلیغات و ویدئو باشه یا نه، این حالت برای افرادی که می خوان روی مطلبی که می خونن تمرکز بیشتری داشته باشن واقعا کاربردیه. این ویژگی در سالر 2010 وارد بازار شد و بعد از آن به همه مرورگرها به جز Chrome راه پیدا کرده.

اخیرا در نسخه جدید macOS Catalina و iOS 13، سافاری قابلیت حفاظت از اثر انگشت و همچنین عدم شناسایی شما توسط ردیاب های وب را اضافه کرده. نسخه های جدید همچنین از پشتیبانی Apple Pay و ورود به اپل به جای فیس بوک و گوگل به عنوان حساب وب پشتیبانی می کنند.

اگر از آیفون و مک استفاده می کنید، اینکه هر دو دستگاه را از طریق سافاری به هم متصل کنید می تونه خیلی کاربردی باشه. سافاری هم مانند دیگر مرورگرها از ویژگی های HTML5 پشتیبانی می کنه.

Microsoft Edge مرورگر پیشفرض ویندوز

Microsoft Edge مرورگر پیشفرض ویندوز

مرورگر فعلی Edge طی چند ماه جایگزین یک مورد بسیار متفاوت میشه. در کنفرانس سالانه Built، تیم مرورگر مایکروسافت توضیح داد که چگونه اون ها سعی کردند که خودشون رو به سایت هایی برسونن که با کروم سازگار هستن. نتیجه همه این تلاش ها ایم شد که مرورگر بعدی مایکروسافت روی Chromium یا همون موتور ارائه دهنده داخلی کروم اجرا خواهد شد. کرومیوم یه پروژه توسعه منبع باز هست که توسط گوگل اداره می شود.

نسخه فعلی Edge، از نظر منابع رایانه ای سریع، آسان و شامل برخی از ابزارهای منحصر به فرد است. با یه کلیک راست می تونید از روی متنی که در حال خوندنش هستید به وب سرچ بروید، دکمه اشتراک گذاری مه این امکان رو فراهم می کنه تا به صفحه ایمیل یا توییتر بروید، و دکمه بوک مارک یا نشانک که فقط زمانی که یه صفحه جدید رو باز می کنید ظاهر میشه. همچنین شامل ویژگی های مدیریت ابزار هست مانند گزینه تنظیم برگ ها برای استفاده بعدی.

مرورگر جدید Edge اگرچه همه این ویژگی ها رو داره، ولی سارزگاری نداره، زیرا اکثر سایت ها این روزها با کروم کار می کنن. البته در نسخه بعدی قراره این مشکال هم به حداقل برسه، چون همونطور که گفتم قرار هست از کدهای صفحه مرورگر گوگل استفاده کنه.

Opera یکی از بهترین مرورگر ها

Opera یکی از بهترین مرورگر ها

مرورگر اوپرا برای مدت ها در بین مردم محبوب بود. برخی از مردم هنگامی که شرکت اصلی آن توسط یک ائتلاف سرمایه گذاری چینی خریداری شد، از اوپرا ترسیدن، اما این شرکت اکنون به طور عمومی با NASDAQ  معامله می شود. بنابراین این خریداری سهام تنها برای سرمایه گذاری بوده و قرار نیست پکن مداخله زیادی در این مسئله داشته باشه.

در واقع اوپرا می تونه ادعای بیشتری نسبت به مرورگرهای دیگه در مورد حفظ حریم خصوصی کاربرانش داشته باشه. چرا که دارای یه VPN داخلیه که به خوبی و با سرعت بالا کار میکنه. برخی افراد اوپرا رو یه سرور پراکسی رمزنگاری شده می دونن. تنها تفاوتش با دیگر VPN ها اینه که ترافیک رو از خود اوپرا دریافت می کنه و نه از دیگر برنامه ها.

لوپرا از موتور صفحه کرومیوم استفاده میکنه و بنابراین به ندرت با سایت ها ناسازگاری داره و عملکرد سریعی داره. اوپرا همچنین از درایو و حافظه کمتری نسبت به گوگل کروم برخورداره.

یکی دیگه از ویژگی های اصلی اوپرا این هست که تبلیغات داخلی رو مسدود می کنه. مسدود کردن آگهی به معنای مصرف کمتر اینترنت هم هست.

برای دانلود آخرین ورژن مرورگر اپرا می توانید از این لینک استفاده کنید.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد و خاص اوپرا، نوار ابزاری هست که باعث میشه به سرعت بتونید به سرویس هایی مثل واتس اپ دسترسی داشته باشید و همچنین از Bitcoin و Tron پشتیبانی می کنه.

روی دکمه دانلود کلیک کنید پس از 1 دقیقه فایل بهترین مرورگر دنیا: کدام مرورگر بهترین است؟ Chrome، Edge، Firefox Opera یا Safariبصورت خودکار دانلود شروع خواهد شد.

گزارش مسئوليت پست نوشته شده بر عهده‌ي نويسنده مي‌باشد، لطفا در صورتي که اين پست را ناقض قوانين مي‌دانيد به ما گزارش دهيد.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

فیلم های ترسناک 2024