دهکده استارت20

دانلود رایگان PDF بازی اندورید برنامه موبایل و فیلم و سریال جدید| مرجع آموزش و معرفی بهترین محصولات و خدمات روز دنیا

روانشناسی تاریک pdf

حجم مبنا چیست؟ {درمورد بورس بیشتر بدانید}

  • ۱۱۳۱

حجم مبنا در بورس چیست؟

برای اینکه مفهوم حجم مبنا را درک کنیم اول باید بدانیم واژه حجم یعنی چه؟ در واقع حجم در بازار سرمایه تعداد به سهام یک شرکت گفته می شود و حجم مبنا نیز کمترین تعداد سهمی است که باید معامله گردد تا قیمت اصلی سهم توانایی نوسنات چه مثبت و چه منفی را در طول روز داشته باشد.

حجم مبنا چیست؟ {درمورد بورس بیشتر بدانید}

🔸️توضیحاتی در مورد قانون جدید حجم مبنا‌.‌

🔴اول ببینیم  حجم مبنا چیه ؟ ‌

حجم مبنا یک شرکت ، تعداد سهامی از کل سهام شرکت است که در یک روز باید معامله شود تا #قیمت_پایانی برابر #میانگین_وزنی قیمت های معامله شده در روز شود.این که می گوییم میانگین وزنی به این معنی است که هرچه حجم معامله در یک قیمت خاص بیشتر باشد آن قیمت در میانگین گیری تاثیر بیشتری دارد.‌

حجم مبنا چیست

مهم ترین هدف برای تعیین حجم مبنا چیست؟

چرا حجم مبنای برخی از شرکت‌ها 1 است؟

🔴‌حال هدف از به کار گیری حجم مبنا چیست؟ ‌


هدف از این اهرم کنترل معاملات و جلوگیری از نوسان های کاذب و افت خیز های هیجانی قیمت سهم تنها با چند معامله می باشد.


🔴و اما تاثیر قانون جدید چی میتونه باشه : ‌


‌با توجه به بررسی ها ، این طرح جدید حجم مبنا برای مقابله با سفته بازی در سهم های کوچکتر بازار است و تاثیرخاصی رو سهم های بزرگتر و کلیت بازار ندارد والبته از رشد شتاب گونه شاخص هم مقداری جلوگیری میکند.

خیلی از سهم های کوچکتر باتعداد سهام کمتر وحجم مبنای کمتر رشد شتاب گونه ای داشتند ولی با این طرح که بیشتر سهامداران رو تشویق به خرید و فروش در حجم زیاد دارد جهت پر کردن حجم مبنا رو دارند یعنی طوری میشود که سهم بجای قفل شدن بیشتر جابجا شود که البته این هم برای برخی شرکتها و سهم ها مزیت است تا عیب ومانع نزول یک باره سهم ها میشود وراه برای بالا رفتن هموارمیشود درکل هدف سازمان ازاین حجم مبناها ، جابجای بیشتر سهم ها در خرید و فروش است.

‌والبته این طرح بیش از آنکه به نفع شرکت های بزرگ باشد به سود سهم های با تعداد سهم کمتر است چون بااین طرح بیش از پیش درسهم ها حجم جابجا میکنندتا حجم مبنای مورد نظر جهت افزایش قیمت سهم پر شود.

درکل این قانون جدید حجم مبنا بیشتر در جهت ثبات و منطقی شدن بازار است تا چیز دیگر وجای نگرانی خاصی در سهم های بزرگ و کوچک بازار ندارد و هدف اصلی ازاین طرح کنترل شاخص کل و منطقی تر شدن شاخص کل است وبه سهم ها و روندشون کاری ندارد . حالا میخواهد سهم بزرگ باشد یا کوچک و البته تا حدی از قفل شدن سهم ها در روند صعودی جلوگیری میکند و بیش از پیش در جهت روان شدن معاملات بازار است.
.
پ.ن: شاید یکم درک این موضوع واستون سخت باشه اما چند باری بخونید و خودتون هم یه تحقیق کوچولو بکنید اصل موضوع رو میفهمید
پ.ن: حجم مبنا برای سهم ها زیاد میشه در اصل😂😂😂😂
‌.
.

دوستات رو زیر این پست نظرات خودتون رو بگید
. #عرضه_اولیه _اولیه #بورس #بورس_تهران

 #بورس_آنلاین #بورس_ایران #کد_بورسی 

#سیگنال_خرید #تحلیل_سهام #آموزش_بورس 

#تحلیل_تکنیکال #تحلیل_بنیادی 

#آموزش_بورس_از_صفر

مطالب مرتبط:

روی دکمه دانلود کلیک کنید پس از 1 دقیقه فایل حجم مبنا چیست؟ {درمورد بورس بیشتر بدانید}بصورت خودکار دانلود شروع خواهد شد.

گزارش مسئوليت پست نوشته شده بر عهده‌ي نويسنده مي‌باشد، لطفا در صورتي که اين پست را ناقض قوانين مي‌دانيد به ما گزارش دهيد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

فیلم های ترسناک 2024