دهکده استارت20

دانلود رایگان PDF بازی اندورید برنامه موبایل و فیلم و سریال جدید| مرجع آموزش و معرفی بهترین محصولات و خدمات روز دنیا

روانشناسی تاریک pdf

دانلود رایگان کتاب انسان خداگونه pdf

  • ۳۷۶

دانلود کتاب pdf انسان خداگونه  رایگان

 

کتاب انسان خداگونه؛ تاریخ مختصر آینده

 

 

معرفی کتاب انسان خداگونه؛ تاریخ مختصر آینده

در کتاب جنجالی و پرفروش «انسان خردمند» یوال نوح هراری خواندید که وقتی انسان در گذر زمان از موجودی ابتدایی به تدریج تبدیل به موجودی هوشمند و در نهایت خردمند شد، زمان آن می‌رسد که ادعای برتری کند. با این تفسیر جهان پر می‌شود از خداگونه‌هایی که باهم دچار تناقض و تضارب آرا هستند. در کتاب «انسان خداگونه» که ادامه کتاب «انسان خردمند» است، هراری درباره آینده انسان سخن می‌گوید.
 
انسانی که حالا خود را هم‌ردیف خالقش می‌داند. هراری در این اثر هم همان سبک و سیاق کتاب قبل را پی می‌گیرد. به تاریخ از منظری کلان نگاه کرده و این بار رد پای انسان خداگونه را دنبال می‌کند.
 
 
 

 

همچنین بخوانید:  دانلود کتاب ملت عشق



 
او می‌گوید انسان خداگونه برای رسیدن به وضعتی که امروز دارد، سه انقلاب کلی را پشت سر گذاشته است: دوره‌ای که انسان خود را در احاطه یک وجود برتر می‌دید. این ذات برتر برای خود نمایندگانی داشت که آنها بر بشر حکمرانی می‌کردند و درست و غلط را به او می‌نمایاندند.
در دوره دوم انسان بر آن چیزی که خودش به او سلطنت و قداست داده بود، شورش کرد و انسانگرایی زاده شد.
 
به این ترتیب انسان فرمانروای عالم و خود شد، البته مشروعیت و قداست ذات برتر کاملا از بین نرفت.
اما تبدیل به امری شخصی شد.
 
هراری عقیده دارد در این دوره جدید سه ایدئولوژی سربرآورده‌اند: کاپیتالیسم، سوسیالیسم و فاشیسم. اما جریان غالب تا کنون همیشه کاپیتالیسم لیبرالیستی بوده است.
 
دوره سوم یا انقلاب سوم شامل دوره‌ای است که بشر حاکمیت خود را از دست می‌دهد و آن را به موجودی می‌سپارد که خود ساخته اما آن را نمی‌شناسد، یعنی امکان شناختنش را ندارد.
 
این موجود همان دیتا است، که در ابرموتورهای جست‌وجوی مجازی رشد می‌کند و کم‌کم انسان را برده خودش می‌کند. او را از عرصه به‌در می‌کند و ربات‌های دست‌ساخته‌ی بشر جای خود بشر را می‌گیرند.
 
درواقع آنچه بر انسان تسلط پیدا می‌کند یک ابرذهن است. ابرذهن یا شاید مجموعه‌ای از ذهن‌هایی که انسان خودش ساخته است. ساختاری که تبدیل به نیروی قدرتمند و حاکم خواهد شد و انسان را کنار خواهد زد. هراری می‌گوید در آینده انسان دو راه دارد: یا با آن نیروی برتر شریک شود، یعنی در هستی خود دست ببرد، با استفاده از کشت ژن و تزریق ریزتراشه و... به جسم خود، به انسان نامیرا تبدیل شود، مرگ را بخرد و برای خودش راهی به عالم بی‌نهایت بگشاید. یا کارها را یک‌سره به خدمت‌کاران برنامه‌ریزی‌شده‌اش تحویل دهد و حکم انقضای خود را امضا کند. این تصویر کلی کتاب «انسان خداگونه» نوح هراری است که در پشت آن افکار درخشانی هم مطرح می‌شود، از جمله این که مبنای زندگی سیاسی در آینده، امر ماورای طبیعی نخواهد بود؛ مبنای فلسفه و سیاست آینده؛ زیست‌شناسی و اقتصاد خواهد بود؛ مرزهای سیاسی معنای خود را از دست خواهند داد و...
 
 
هراری در این کتاب کوشیده است به پرسش‌های زیادی پاسخ دهد، پاسخ‌هایی که ممکن است از آنها خوشمان نیاید و قانع نشویم اما به سختی درگیرش خواهیم شد. برای خواندن کتاب هراری شما لازم نیست متخصص علوم سیاسی یا جامعه‌شناسی و... باشید، فقط باید به آینده بشر علاقه‌مند باشید.

روی دکمه دانلود کلیک کنید پس از 1 دقیقه فایل دانلود رایگان کتاب انسان خداگونه pdfبصورت خودکار دانلود شروع خواهد شد.

گزارش مسئوليت پست نوشته شده بر عهده‌ي نويسنده مي‌باشد، لطفا در صورتي که اين پست را ناقض قوانين مي‌دانيد به ما گزارش دهيد.

  • دانلود کتاب pdf انسان خداگونه رایگان start20.ir
    دانلود کتاب pdf انسان خداگونه رایگان


    پاسخ:

    ۰ رمز موفقیت کارآفرینان از زبان بنیانگذار لینکدین ،

    ۱۰ رمز موفقیت کارآفرینان از زبان جوان ترین میلیاردر دنیا ،

    ۱۰ رمز موفقیت کارآفرینان از زبان میلیاردر تغییر دهنده جهان ،

    ۱۰ رمز موفقیت کارآفرینان از زبان خالق توییتر

  • دانلود کتاب pdf انسان خداگون


    پاسخ:

    یه کنند اما تکراری بودن یک آموزه نه تنها آن را ملال‌انگیز نمی‌کند، بلکه وقتی از زبان این افراد موفق باشد، اهمیت و ارزش آن را بیش از پیش نشان می‌دهد.

    از شما دعوت می‌کنیم که این رازها را بخوانید، در مورد آنها فکر کنید و اگر آن‌ها را مفید و موثر دانستید در زندگی‌تان به‌کار بگیرید .

      کتاب ۹ مرد موفق ۹۰ رمز موفقیت درباره برترین کارآفرینان جهان صحبت می کند

     از جمله ۱۰ رمز موفقیت کارآفرینان از زبان ثروتمندترین مرد دنیا ،

    ۱۰ رمز موفقیت کارآفرینان از زبان مدیر عامل شرکت اپل

    ، ۱۰ رمز موفقیت از زبان بنیانگذار سایت آمازون ،

  • دانلود کتاب pdf انسان خداگونه
    پاسخ:
    مرسی 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

فیلم های ترسناک 2024