دهکده استارت20

دانلود رایگان PDF بازی اندورید برنامه موبایل و فیلم و سریال جدید| مرجع آموزش و معرفی بهترین محصولات و خدمات روز دنیا

روانشناسی تاریک pdf

دانلود رایگان کتاب زن بودن pdf

  • ۱۲۹۷

دانلود رایگان کتاب زن بودن pdf
خلاصه کتاب زن بودن

نقد و بررسی کتاب زن بودن

در طول تاریخ، زنان همیشه جایگاه مهم و تاثیرگذاری در جوامع خود داشتند. چه آن زمان که حضورشان در جمع به‌‌عنوان جنس دوم چندان قابل احترام نبود و چه حالا که در جایگاه رئیس‌جمهور، وزیر یا وکیل برای حل و فصل مهم‌ترین مسائل سیاسی و اجتماعی یک کشور پا پیش می‌گذارند. اما زن بودن همیشه مسائلی همراه خود داشته است؛ چه زنی در یک کشور بسیار دورافتاده باشید و چه یک زن در جامعه‌ای بسیار مدرن و پیش‌رفته. هرچند هنوز در بسیاری از جوامع در جهان، پذیرفتن زنان در یک مقام تاثیرگذار اجتماعی دور از ذهن است، اما زنان همیشه در حال تلاش برای اثبات خود به دیگران هستند. آن‌ها قرن‌هاست تلاش می‌کنند خود را به مردان اثبات کنند. کاری که تونی گرنت در کتاب زن بودن آن را بیهوده و غیر ضروری می‌داند. با خواندن این کتاب دریچه‌ای تازه به دنیای زن مدرن و معاصر باز می‌شود. این‌که می‌توان یک زن امروزی بود و در کنارش وظایف مادری و همسری را هم به‌جا آورد و این‌ها هیج منافاتی باهم ندارند. زن بودن، حق همه‌ی زنان در جهان است. فقط کافی‌ست آن‌ها نقاب پر زرق و برق مدرن بودن را از روی چهره‌ی خود بردارند، کفش‌های پاشنه‌بلندشان را برای روزهای جشن و مهمانی‌ها بگذارند و به خود حق حیات بدهند.

کتاب زن بودن از چه حرف می‌زند؟

تونی گرانت درکتاب زن بودن: به زنانگی خود تحقق بخشید و عشق را دریابید با رویکردی روان‌شناسانه زنان امروز را به چهار گروه مختلف تقسیم می‌کند؛ زن مادونا، زن آمازون، مادر و معشوقه. او به شکلی دقیق ویژگی‌های هر یک از این زنان را توصیف می‌کند و به بررسی دغدغه‌ی آن‌ها می‌پردازد. تونی گرنت در کتاب زن بودن در ۹ فصل سعم می‌کند فاهیم زنانگی را بازتعریف کند.

کتاب زن بودن با فصل «دروغ بزرگ آزادسازی» شروع می‌شود و نویسنده با صراحت مخالفت خود را با جنبش‌های فمینیستی اعلام می‌کند. او در فصل چهارم کتاب با عنوان «مادری کنید ولی خفه نکنید» از زنان می‌خواهد که در ایفای این نقش افراط به خرج ندهند. چرا که این کار آن‌ها فرزندان‌‌ را به آدم‌هایی بدون اعتماد‌به‌نفس تبدیل می‌کند. کسانی که تا آخر عمر از روبه‌رو شدن با مسائل زندگی وحشت‌زده خواهند بود.

گرنت برای نوشتن کتاب زن بودن از داستان زندگی دو گروه از مراجعه‌کنندگانش اقتباس کرده است؛ کسانی که در جلسه‌های درمانی خصوصی در مطبش حضور داشتند و افرادی که شب‌ها در یک برنامه‌ی رادیویی با او گفت‌وگو ‌کردند و داستان زندگی‌شان را برایش تعریف کرده‌اند. تونی گرنت درباره‌ی این دو گروه می‌گوید: «زنانی که با آن‌ها صحبت کردم، در به‌‌دست آوردن مردان مشکلی نداشتند. مشکل آن‌ها ازدواج و استمرار زندگی مشترک‌شان بود. آن‌ها از من می‌خواستند بگویم در این‌باره چه کنند. ولی ازدواج شامل این نیست که زن لزوما کاری برای بقای زندگی زناشویی خود انجام دهد، بلکه بیشتر مستلزم آن است که چارچوب ذهنی صحیحی برای پیوند با مرد داشته باشد.»

 گرنت که مولف کتاب‌های پرفروش در حوزه‌ی روان‌شناسی‌ است، در این کتاب با تاکید بر نقش ابزاری زن در کشورهای سرمایه‌داری، جریان‌های فمینیستی و شعارهای انقلاب جنسی را نقد می‌کند و سعی می‌کند تاثیر این جریان‌ها بر روح و روان زن و فروپاشی خانواده‌ها را نشان دهد. گرنت معتقد است: «زن امروزی به صورت یک زن آمازون درآمده که از طبیعت ملایم و لطیف خود دور افتاده و اکنون نیازمند آن است تا این زنانگی گم شده‌اش را بازیابد.» نویسنده در این کتاب با رویکردی روانشناسانه مفهوم مورد مناقشه‌ی عشق را بررسی می‌کند. مسئله‌ای که از نظر او بیشتر یک مشغله‌ی ذهنی زنانه است تا مردانه.

گرنت تلاش می‌کند در زن امروزی تغییر نگاه ایجاد کند و هویت اصلی‌اش را به او بازگرداند تا زنان متوجه شوند که اگر بیرون از خانه شغلی برای خود انتخاب نکنند و به وظایف خود به عنوان همسر و مادر‌ بپردازند، به این معنی نیست که حق آن‌‌ها پایمال شده است. پیدا کردن مسیر درست باعث می‌شود زن‌ها در میان‌سالی با نگاه به ظاهر زندگی زن مدرن، احساس سرخوردگی و شکست نکنند و مسیر زندگی خود را به شکل راهی که انتخاب کرده‌اند، ببینند. تونی گرنت زن مدرن را زنی سرشار از خستگی توصیف می‌کند که در یک جنگ بی‌پایان با مردانِ زندگی خود است تا حق خودش، مادر و مادرانش را از آن‌ها بگیرد و به خود ثابت کند که او مانند مردان، فردی لایق و توانا است.

تونی گرنت در مصاحبه‌ای گفته است: «زن بودن نتیجه‌ی سال‌ها کار تحقیقاتی‌ام درباره‌ی چگونگی دور شدن زنان جامعه‌های مدرن معاصر از فطرت طبیعی خود است.»

درباره‌ی نویسنده کتاب زن بودن؛ مولف کتاب‌های پرفروش روان‌شناسی‌

دکتر تونی گرنت  که نام او تونی گرانت هم ترجمه شده است_ روان‌پزشک بالینی مشهوری است که در سال ۱۹۷۵با تولید برنامه‌ای در رادیو، فعالیتی جدید در برنامه‌سازی با موضوع روانشناسی را آغاز کرد. گرنت با نام اصلی تونی گیل گلیکمن در سال 1942 در نیویورک به دنیا آمد و در مقطع کارشناسی هنر از دانشگاه وسِر فارغالتحصیل شد. او در سال‌های تحصیل در دوره‌ی کارشناسی‌ با روانشناسی به نام دکتر «نیل هولاند» ازدواج کرد و به موضوع روانشناسی علاقه‌مند شد. بعد از این آشنایی و ازدواج بود که گرنت برای ادامه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، رشته‌ی روانشناسی بالینی را انتخاب کرد. او سال‌ها با کودکان اوتیسم و افراد مبتلا به اسکیزوفرنی کار کرد و درنهایت با ساخت یک برنامه‌ی رادیویی نامش سر زبان‌ها افتاد. در اوایل دهه‌ی هشتاد میلادی برنامه‌ی رادیویی او تقریبا از همه‌ی ایستگاه‌های رادیویی سراسر کشور پخش می‌شد. دلیل استقبال مخاطبان از این برنامه‌ این بود که در آن سال‌ها تونی گرنت تنها مشاور تحصیلی‌کرده‌ی این علم و عضو «انجمن روانشناسی آمریکا» بود که در این برنامه‌ی رادیویی گفت‌وگو محور با مردم صحبت می‌کرد و برای مسائل و مشکلات‌شان راه حل‌های علمی و انگیزشی ارائه می‌داد. مشکلاتی همچون: اختلال‌های ذهنی، دغدغه‌های روزمره‌، بحران‌های زناشویی و مسائلی که در زندگی و روابط میان انسان‌ها وجود دارند. تونی گرنت سال 1988 تصمیم گرفت سال‌ها تجربیات و تحقیقاتش درباره‌ی زنان را به یک کتاب تبدیل کند و کتاب زن بودن را نوشت و منتشر کرد. کتابی که به سرعت پرفروش و محبوب شد.

گرنت زنی امروزی، مدرن و معاصر بود که همه‌ی تلاشش را کرد تا به هم‌نسلان خود و نسل‌های بعدی نشان دهد که زن بودن کار بسیار پیچیده‌ای نیست. فقط کافی است به اهمیت نقش خانوادگی و اجتماعی خود باور داشته باشند. تونی گرنت زنی را کامل می‌دانست که در طول دوران زندگی‌اش به جنبه‌های روانی شخصیت خود - از همه‌ مهم‌تر مادر بودن و معشوقه بودن - افتخار کند و به آن به چشم یک نقطه ضعف نگاه نکند. گرنت در بهار سال 2016 درحالی‌که هنوز ایده‌های فراوانی برای نوشتن داشت، در هفتاد و دو سالگی براثر کهولت سن در کالیفورنیا درگذشت.

ترجمه و انتشار کتاب زن بودن در ایران

کتاب زن بودن با نام اصلی Being a Woman: Fulfilling Your Femininity and Finding Love برای اولین بار در سال 1381 با نام «زن بودن؛ به زنانگی خود تحقق بخشید و عشق را بیابید» با ترجمه «فروزان گنجی زاده» به وسیله انتشارات ورجاوند منتشر شد. «انتشارات کتیبه پارسی» در سال 1393 کتاب زن بودن را با نام زن بودن: به زنانگی خود تحقق بخشید و عشق را دریابید با ترجمه‌ی «افسانه درویشی» منتشر کرد.

نسخه‌ی الکترونیکی کتاب زن بودن تونی گرنت با ترجمه فروزان گنجی زاده به‌صورت پی دی اف (pdf) برای دانلود در سایت فیدیبو موجود است و خرید آن به علاقه‌مندان کتاب‌های روانشناسی و کتاب الکترونیکی توصیه می‌شود. البته این اثر تونی گرانت را نباید با کتاب هنر زن بودن اثر مارابل مورگان اشتباه گرفت. پریسا مافی نیز کتابی با عنوان هنرزن بودن تالیف کرده است که سال 1397 منتشر شد. ناشر این کتاب انتشارات «نسل نواندیش» است.

در بخش‌هایی از زن بودن می‌خوانیم

بسیاری از زنان آمازونیِ معاصر، عمیقا از ذوب شدن شخصیت خود در اسارت مردان می‌ترسند. اسارت یعنی تعلق، و تعلق نیاز به نوعی تسلیم شدن و جابه‌جایی هویت شخص دارد. اما زن آمازونی اغلب وحشت دارد که مبادا این جابه‌جاییِ هویت به معنای از دست دادن هویت خودش باشد، هویتی که که مدت‌های طولانی برای خلق آن سخت تلاش کرده است. افسانه‌ی هیپولیتا و تسوس، با تسلیم یا از دست دادن هویت پایان نمی‌یابد، بلکه قصه ادامه دارد تا آن‌جا که دنباله‌ی زندگی هیپولیتا در آتن و رشد روان‌شناسی او به عنوان یک زن را کاملا به تصویر می‌کشد. نوعی زندگی که در آن فرا می‌گیرد تمام هویت جدیدش را بپذیرد. آمازونی‌های معاصر نیز به این زندگی نیاز دارند، اما متاسفانه تعداد اندکی از مردان، پادشاه یا غیر پادشاه، مایلند وقت و انرژی صرف کنند تا «دختری را که در تصرف دیگری‌ست» به‌دست آورند....

برای بسیاری از زنان معاصر، هم‌آغوشی بیشتر به معنای در قید بودن است تا اسارت. بسیاری از آنان  درحالی‌که از روی هوس‌بازی با دیگران هم‌آغوشی می‌کنند، نمی‌خواهند احساس نزدیکی زیادی با نامزد خود داشته باشند. هوس‌بازی شاید اشکالی نداشته باشد، چرا که باعث لذت بیشتر همبستری می‌شود، همچنین می‌تواند به عنوان وسیله‌ای برای دوری کردن به‌کار رود؛ به طور مثال تصور اینکه با کسی هستی و وانمود می‌کنی شخص دیگری هستی، احساس امنیت را بیشتر می‌کند. زن آمازونی از اینکه خودش باشد و یا در محاصره‌ی کنترل یک مرد واقعی بسیار احساس تهدید می‌کند. او دلایل موجهی برای این ترس‌ها دارد، زیرا زنی که از صفات زنانگی خود آگاهی دارد، تنها تسلیم مردی می‌شود که به او اعتماد دارد و برایش احترام قائل است. زن معاصر آمازونی خود را در آغوش مردانی رها می‌کند که حتی نمی‌داند آن‌ها را دوست دارد یا نه. از آن‌جایی که در اسارت یا عدم کنترل بودن برای او ویران‌کننده است، اغلب مردانی را برمی‌گزیند که از شأن او پایین‌تر هستند. مردانی که شاید برای لحظه‌ای او را به وجد می‌آورند اما می‌داند که در آینده‌اش هیچ‌جا و نقشی ندارند.

مشخصات کتاب زن بودن

  • ناشر انتشارات کتیبه پارسی
  •  
  • قیمت نسخه چاپی قیمت نسخه چاپی ۳۰,۰۰۰ تومان
  •  
  • تاریخ نشر ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
  •  
  • زبان فارسی
  •  
  • حجم فایل 1.33 مگابایت
  •  
  • تعداد صفحات ۲۲۰ صفحه
  •  
  • شابک 
دانلود رایگان کتاب زن کامل pdf
کتاب زن بودن نی نی سایت
دانلود کتاب زن بودن
دانلود رایگان کتاب صوتی زن بودن
کتاب هنر زن بودن

معرفی و دانلود کتاب صوتی زن بودن: به زنانگی خود تحقق بخشید و عشق را بیابید

(۵۰ رای)
عکس جلد کتاب صوتی زن بودن: به زنانگی خود تحقق بخشید و عشق را بیابید
قیمت:
۳۰۰۰۰ تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۴۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زن بودن: به زنانگی خود تحقق بخشید و عشق را بیابید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زن بودن: به زنانگی خود تحقق بخشید و عشق را بیابید

کتاب صوتی زن بودن: به زنانگی خود تحقق بخشید و عشق را بیابید اثر تونی گرنت، به زنان نشان می‌دهد که چگونه تمام آنچه که در طول زندگی به دلایل مختلفی از خود دریغ کرده‌اند را پس بگیرند و یک زندگی خوب و ایده‌آل داشته باشند.

درباره‌ی کتاب صوتی زن بودن:

تونی گرنت (Toni Grant) در این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه زنانگی خود را تحقق بخشید و عشق را با تمام وجود لمس کنید. همیشه زنان در طول تاریخ کوشیده‌اند خود را به جهانیان ثابت کنند، چه در روزگارانی که حتی حق حیات نداشتند و چه اکنون که در بسیاری از مقام‌های مهم سیاسی و اجتماعی، چهره‌های درخشان و تاثیرگذار هستند. تونی گرنت این کار را امری بیهوده می‌پندارد. زیرا که باور دارد زنان به راحتی می‌توانند به تمام جنبه‌های گوناگون زندگی خود دست یابند. فقط باید اندکی حق حیات و زندگی برای خودشان قائل باشند. زن بودن به زنان خاطرنشان می‌کند که همواره جوامع در حال تخریب شخصیت‌های زنان بودند. اما یک زن سالم، اگر زنانگی‌اش را دریابد و به ابعاد گوناگون وجودی خود دست یابد، می‌تواند به شخصیتی تبدیل شود که هیچ‌کس حتی خودش انتظار آن را ندارد. در عین حال می‌تواند تمام جنبه‌های روانی خود را تجربه کند. این مثالی از یک زن سالم و ایده‌آل است که تونی گرنت در کتاب صوتی زن بودن آن را به تصویر کشیده است.

کتاب صوتی زن بودن: به زنانگی خود تحقق بخشید و عشق را بیابید (Being a Woman: Fulfilling Your Femininity and Finding Love) درباره‌ی عشق است و به همین دلیل به زنان تعلق دارد. زنان با شور و اشتیاقی وصف‌نشدنی به موضوع عشق می‌پردازند، خود را درگیر آن می‌کنند و در پی آن هستند. عشق بیشتر مشغله‌ی ذهنی زنان را دربرمی‌گیرد تا مردان. کتاب زن بودن شواهدی معتبر، درباره‌ی صحت این اشتغال فکری و تفاوت‌های روان‌شناختی و بیوزیست‌شناختی بین زنان و مردان، ارائه می‌کند.

تونی گرانت در کتاب حاضر با رویکردی روان‌شناسانه زنان جامعه‌ی امروز را به چهار دسته‌ی گوناگون به نام‌های زن مادونا، زن آمازون، مادر و معشوقه تقسیم می‌کند. او به گونه‌ای واضح و روشن تمام خصوصیات هر یک از این زنان را به تصویر می‌کشد و دغدغه‌ی آن‌ها را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد. گرانت در 9 فصل می‌کوشد مفاهیم زنانگی را شرح دهد.

تونی گرنت در فصل اول با عنوان «دروغ بزرگ آزادسازی» به روشنی مخالفتش را با جنبش‌های فمینیستی بیان می‌کند.

فصل دوم با عنوان «زن آمازون» از زنانی صحبت می‌شود که نه آرامش دارند و نه خود را از حصارهای اطراف رها می‌سازند. این زنان افسرده و پریشان هستند و نسبت به مردان دیدی رقابتی دارند. این زنان می‌خواهند با مردان مبارزه کنند تا مردانی بهتر از آن‌ها باشند و هیچ درکی نسبت به تفاوت‌های روانشناختی و رشدی بین زنان و مردان ندارند.

فصل سوم با عنوان «چهار جنبه زن»، به شرح و بررسی جنبه‌های مختلف وجودی زنان می‌پردازد.

فصل چهارم با عنوان «مادری کنید ولی خفه نکنید» به زنان گوشزد می‌کند که در ایفای نقش مادر بودن خود افراط نکنند. چرا که افراط در این امر موجب می‌شود فرزندان‌‌ آن‌ها به انسان‌هایی بدون اعتماد‌به‌نفس تبدیل شوند. افرادی که تا آخر عمر از روبه‌رو شدن با موضوعات زندگی وحشت‌ می‌کنند.

فصل پنجم با عنوان «زنانگی را در آغوش بگیریم»، به زنان می‌آموزد، تمام آن چیزی باشند که می‌توانند، این کار هم برای خودشان و هم برای افرادی که دوست‌شان دارند، مفید است. برخی از زنان گمان می‌کنند اگر دارای ویژگی‌های مردانه باشند برایشان مفیدتر است در صورتی که این نگرش کاملا غلط است.

فصل ششم با عنوان «قهرمان‌تان را بیابید»، درباره‌ی برخی زنان است که فکر می‌کنند قهرمان زندگی‌شان مردان هستند و هر وقت مرد ایده‌آل را ملاقات کردند زندگی حقیقى، عشق، ازدواج و مادری شروع می‌شود. در صورتی که قهرمان زندگی هر زنی در زندگی خودش است.

فصل هفتم با عنوان «از عهده مردان برآمدن»، به زنان می‌آموزد که چگونه از عهده‌ی مردان بربیایند و آن‌ها را درک و اداره کنند.

فصل هشتم و نهم به ترتیب با عناوین «تسلیم پرحلاوت» و «تحقق زنانگی از طریق ازدواج»، از زنانی سخن می‌گوید که توانسته‌اند از درون و بیرون خود را تسلیم عشق کنند و هم از لحاظ جنسی و هم عاطفى، ژرف‌ترین قدرت‌های زنانه‌ی خود را تحقق بخشیده‌اند.

شنیدن کتاب صوتی زن بودن به چه کسانی پیشنهاد می‌شود:

شنیدن کتاب صوتی زن بودن را به تمام بانوانی که زیر بار فشار وظایف گوناگون، حق حیات و زندگی کردن را از خودشان گرفته‌اند، پیشنهاد می‌شود. این اثر جذاب و شنیدنی به زنان کمک می‌کند تا دوباره با وجود و درون خودشان ارتباط بگیرند و زندگی‌ خود را دگرگون کنند.

تونی گرنت را بیشتر بشناسید:

تونی گرنت، در سال 1942 در نیویورک چشم به جهان گشود. او نویسنده‌ای درخشان، روانشناسی برجسته و میزبان برنامه‌های رادیویی است و بسیار شناخته شده می‌باشد. تونی گرنت در طول عمرش سه کتاب به نگارش درآورد و در سال 2016 در بورلی هیلز کالیفرنیا دار فانی را وداع گفت.

در بخشی از کتاب صوتی زن بودن می‌شنویم:

مسیری که جنبش آزادی زنان طی دو دهه‌ی گذشته ما را به سوی آن رهنمون کرده، مسیری به سوی جامعه‌ی آمازون است. بسیاری از زنان امروزی انگاره‌های فمنیستی و برابری را پذیرفته و آن‌ها را تا سر حد افراط پیش برده‌اند. آن‌ها با خلقیاتی که درون خویش ساخته و پرداخته‌اند، چه بسا شخصیت آمازون دنیای امروز تلقی شوند. در ادبیات افسانه‌ای فرهنگ آمازون به مردان کم بها می‌دهد، آن‌ها را از تمام مواضع قدرت به ویژه تمام فعالیت‌های اجتماعی کنار می‌گذارد.

روی دکمه دانلود کلیک کنید پس از 1 دقیقه فایل دانلود رایگان کتاب زن بودن pdfبصورت خودکار دانلود شروع خواهد شد.

گزارش مسئوليت پست نوشته شده بر عهده‌ي نويسنده مي‌باشد، لطفا در صورتي که اين پست را ناقض قوانين مي‌دانيد به ما گزارش دهيد.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

فیلم های ترسناک 2024