دهکده استارت20

دانلود رایگان PDF بازی اندورید برنامه موبایل و فیلم و سریال جدید| مرجع آموزش و معرفی بهترین محصولات و خدمات روز دنیا

روانشناسی تاریک pdf

زندگینامه انیشتن|همه چیز بدون سانسور

  • ۱۲۶۴

زندگی نامه دانشمند البرت انیشتن


آلبرت آینشتاین (به آلمانی: Albert Einstein) (زاده ۱۴ مارس ۱۸۷۹ - درگذشته ۱۸ آوریل ۱۹۵۵) فیزیک‌دان نظری آلمانی

در ادامه مطلب با وی بیشتر آشنا شوید...

زندگی نامه دانشمند البرت انیشتن

آلبرت انیشتن کیست؟

اغلب شما آلبرت اینشتین را می شناسید. او کسی بود که تئوری نسبیت را به ما ارائه داد. عده زیادی از بزرگان علم او را به عنوان نابغه ای بی همتا و بزرگترین دانشمند جهان می خوانند. بسیاری از نظریات و تحقیقات اینشتین باعث ایجاد تغییرات اساسی در روند پیشرفت علم در جهان شده و تاثیرات پایداری به ارمغان داشت. خدمات او در راستای علم قابل ستایش است.

🍀1- اینشتین بدنی چاق و سری بزرگ داشت:

زمانی که مادر آلبرت، پائولین اینشتین (pauline einstein)، او را به دنیا آورد متوجه شد سر اینشتین بسیار بزر گ است و تصور می کرد که او ناقص به دنیا آمده. قسمت عقب سر بسیار بزرگ به نظر می رسید و خانواده وی بلافاصله متوجه این چیز عجیب و غیر طبیعی شدند. در هر صورت پزشک آنها را آرام نمود.
هنگامی که مادر بزرگ آلبرت برای اولین بار او را دید مرتباً زیر لب تکرار می کرد: "خیلی چاق است، خیلی چاق است".🍀

کودکی البرت انیشتن

تصویر: اولین تصویر شناخته شده از آلبرت اینشتین.
اعتبار تصویر: آرشیو آلبرت اینشتین، دانشگاه یهودی jerusalem، اسرائیل. 
  

🍀2- اینشتین در دوران کودکی در تکلم خود دچار مشکل بود:

اینشتین در دوران کودکی به ندرت سخن می گفت و زمانی هم که حرف می زد بسیار با آهستگی صحبت می کرد. در عوض تمام جملات را در سرش بیان می نمود و یا قبل از اینکه بلند بیان کند از صحیح بودن آنها اطینان حاصل می کرد و یا چند بار به صورت زیر زبانی آنرا تکرار می کرد.🍀
 

زبان البرت انیشتن

تصویر: عکس مشهور آلبرت اینشتین در 1951، توسط آرتور ساس

🍀بر طبق گزارشات اینشتین تا 9 سالگی به همین منوال رفتار می کرد. والدینش از اینکه فرزندشان عقب افتاده باشد نگران بودند که البته این نگرانی کاملا بی اساس بود.


یک تاریخ نویس علوم به نام otto neugebauer چنین بیان می کند: " در آن زمان که بسیار دیر زبان به سخن باز کرده بود و به ندرت حرف می زد یک شب موقع شام سکوت را شکست و گفت: "این سوپ خیلی داغ است".
والدینش خیالشان راحت شد و از او پرسیدند چرا تاکنون حتی یک کلمه سخن نمی گفت؟ وی پاسخ داد: " برای اینکه تا کنون همه چیز بر طبق روال خود بوده".thomas sowell در کتابش به این نکته اشاره کرده که علاوه بر اینشتین بسیاری از نوابغ دیگر نیز در زمان کودکی سخن گفتن را نسبتاً دیر آغاز نموده اند. او این وضعیت را «سندرم اینشتین» (einstein syndrome) نامید.🍀

🍀03- اینشتین از یک قطب نما الهام گرفت:

اینشتین در سن 5 سالگی در بستری مریضی خوابیده بود، پدرش چیزی به او داد که باعث شد در ذهنش اولین جرقه علاقمندی به علوم به وجود آید: یک قطب نمای ساده جیبی.
آنچه باعث جلب توجه اینشتین گردید این بود که آنرا به هر طرف که می چرخاند سوزن قطب نما همواره یک جهت را نشان می داد. با خودش فکر کرد باید نیروهایی بر قطب نما اعمال شده باشد که چنین عمل می کند. این اتفاق بارها در گزارشات و شرح حال زندگی وی ذکر شده است.🍀

🍀4- اینشتین در امتحان ورودی دانشگاه رد شد:

اینشتین در سال 1895 و در سن 17 سالگی برای ورود به مدرسه پلی تکنیک فدرال سوئیس eth یا (eidgenössische technische hochschule) اقدام کرد. سوالات مربوط به ریاضی و علوم آزمون ورودی را با موفقیت پشت سر گذاشت اما در مابقی دروس (تاریخ، زبان، جغرافی و غیره) موفق نشد و مجبور شد قبل از برگزاری مجدد آزمون به یک مدرسه حرفه ای (trade school) برود و سرانجام یک سال بعد در eth پذیرفته شد.🍀

ینشتین در امتحان ورودی دانشگاه رد شد

🍀5- اینشتین یک فرزند نامشروع داشت:

در دهه 1980 نامه های خصوصی اینشتین چیزهای جدیدی را درباره این نابغه آشکار ساخت: او یک دختر نامشروع از میلوا ماریک (mileva marić) داشت. (کسی که بعدها با وی ازدواج کرد.) در 1902 و یک سال قبل از ازدواج آنها، میلوا دختری به نام لیزرل به دنیا آورد که اینشتین هرگز او را ندید و سرنوشت او نامعلوم باقی ماند.
تولد لیزرل درست دورانی اتفاق افتاد که اینشتین در beme حضور داشت. از محتوای نامه ها چنین استنباط می شود که زایمان سختی بوده.
مابقی زندگی لیزرل هنوز به طور کامل مشخص نیست. michele zackheim در کتاب خود به نام "دختر اینشتین" نوشته است که او در اثر ابتلا به تب مخملک در سپتامبر 1903 درگذشت. 

دختر البرت انیشتن

 نام لیزرل برای آخرین بار در نامه ای که در 19 سپتامبر 1903 از اینشتین به میلوا نوشته شده بود ذکر گردید. 

 🍀6- اینشتین از همسر اول خود دلسرد شد و با وی یک قرارداد عجیب منعقد کرد:

پس از ازدواج اینشتین و میلوا آنها صاحب دو پسر به نام های "هنس آلبرت" و "ادوارد" شدند. با گذشت زمان، موقعیت های آکادمیک و مسافرت های جهانی اینشتین باعث شد تا اینشتین از همسر خود فاصله گرفته و دلسرد شود. هر دو زوج در صدد حل مشکلشان برآمدند. حتی اینشتین یک قرارداد عجیب تهیه نمود: در این قرارداد آنها تحت شرایط ویژه ای باهم زندگی می کردند. سر فصل آن چنین بود: "شرایط"
الف: مسئولیت تو این است که:
1. لباسهای من همیشه مرتب باشند.
2. سه وعده غذایی خود را به طور مرتب و در اتاقم صرف کنم.
3. اتاق خواب و اتاق مطالعه من همیشه مرتب و تمیز باشد و میز کارم فقط مخصوص استفاده خودم باشد.
ب: باید تمام روابط مرا نادیده بگیری؛ لزوماً همه روابط من بنابر دلایل اجتماعی نیست...
شرایط دیگری نیز بود از جمله "زمانی که از تو خواستم دیگر نباید با من صحبت کنی" . میلوا شرایط را پذیرفت. اینشتین برای اینکه اطمینان حاصل کند میلوا تمام شرایط را فهمیده چنین نوشت: "جنبه های شخصی باید کاملا کاهش پیدا کند" و خود نیز عهد کرد که "در مقابل تمام زنها مثل غریبه رفتار کنم".🍀
 

انیشتن و همسر او

انیشتین و همسر اولش میلوا ماریخ

🍀7- اینشتین رابطه خوبی با پسر بزرگش نداشت:

پس از طلاق رابطه اینشتین با پسر بزرگش هنس آلبرت، تیره و تار گشت. هنس آلبرت پدرش را مسئول ترک کردن و تنهایی ملیوا می دانست. رابطه بین پدر و پسر زمانی سخت تر شد که اینشتین شدیداً با ازداوج هنس آلبرت و frieda knecht مخالفت نمود.
در 1927 هنس در سن 23 سالگی عاشق یک زن بزرگتر از خود شد که به نظر اینشتین اصلا جذاب نبود. اینشتین به این وصلت راضی نبود و معتقد بود عروس هنس برای به دست آوردن پسر او نقشه کشیده است. وقتی تمام حرفها و تلاش های او بی اثر ماند از پسرش خواست تا بچه دار نشود چرا که تنها باعث می شود طلاق و جدایی آنهارا سخت تر کند.
پس از آن هنس آلبرت به ایالات متحده مهاجرت کرد و در آنجا پروفسور مهندسی هیدرولیک در uc berkley شد. حتی در این کشور جدید هم پدر و پسر از یکدیگر دلگیر بودند. وقتی اینشتین مرد میراث اندکی برای هنس آلبرت به جا گذاشت.🍀

 

🍀8- اینشتین یک مرد خوش گذران بود:

اینشتین پس از جدایی از میلوا (خیانت اینشتین یکی از دلایل طلاق آنها بود) خیلی زود با دخترعمویش السا لوونتال (elsa lowenthal) ازدواج کرد. البته قبل از ازدواج با السا از دختر او ilse که 18 سال جوانتر بود خواستگاری کرد.
برخلاف میلوا بیشترین توجه السا به مراقبت از همسر مشهورش معطوف بود. بدون شک او درباره خیانت ها و عشق بازی های اینشتین می دانست.🍀

 🍀9- اینشتین fdr را برای ساخت بمب اتم متقاعد کرد:

در 1939 پس از به وجود آمدن آلمان نازی لئو زیلارد (leó szilárd) ،فیزیکدان، اینشتین را برای نوشتن نامه ای به fdr (رئیس جمهور فرانکلین روزولت) (franklin delano roosevelt)متقاعد کرد. مضمون نامه در برگیرنده این بود که احتمالاً آلمان نازی درصدد پیشبرد تحقیقات خود به سوی ساخت بمب اتم است و ایالات متحده را نیز به همکاری در این کار ترغیب می کند.
ذکر شده که نامه اینشتین و زیلارد یکی از دلایلی بود که باعث شد زیلارد پروژه مخفی منهتن (manhattan project) را برای ساخت بمب اتم شروع کند.
هرچند اینشتین یک فیزیکدان با استعداد بود ولی ارتش با درنظر گرفتن خطرات امنیتی برای اینشتین از او برای شرکت در پروژه دعوت نکرد.🍀   

🍀10- سرگذشت مغز اینشتین: 43 سال درون یک شیشه و مسافرت در طول کشور با یک بیوک:

پس از مرگ اینشتین در 1955 مغز او برداشته شد – و البته بدون اجازه از خانواده اش- این کار توسط توماس استولز هاروی ( thomas stolz harvey ) پاتولوژیست بیمارستان پرینستون انجام گرفت. هاروی جمجمه را برداشت و در یک ظرف شیشه ای قرار داد. به علت سهل انگاری در مراقبت از این عضو مهم از کار اخراج شد. سالها بعد با کسب اجازه از هنس آلبرت به مطالعه مغز اینشتین پرداخت و اسلایدهایی از آن تهیه نمود و برای دانشمندان در سراسر دنیا فرستاد.
یکی از این دانشمندان ماریان دایموند از uc berkeley بود که کشف کرد در مقایسه با یک فرد عادی به طور قابل توجه ای در نواحی از مغز که مسئول تولید اطلاعات است دارای تعداد سلول های گلیال (glial cells) بیشتری می باشد.
در مطالعه دیگری که توسط سندرا ویتلسون (sandra witelson) از دانشگاه mc master انجام گرفت مشخص شد که مغز اینشتین فاقد یک چروک خاص به نام شیار سیلویان (sylvian fissure) است. به نظر ویلتسون این آناتومی خاص باعث شده تا نرون های مغز اینشتین اتصال بهتری با یکدیگر برقرار کنند. در مطالعه دیگری بیان شده که در مقایسه با مغز انسان های معمولی مغز اینشتین متراکم تر بوده و لوب آهیانه پایینی که مرتبط با توانایی عملیات ریاضی است بزرگتر می باشد.🍀 

🍀سرگذشت مغز اینشتین جالب است:

در اوایل دهه 1990 هاروی به همراه یک نویسنده بیطرف و جدا از هرگروه و حزب خاص به نام میشل پترنیتی (michael paterniti) به کالیفرنیا رفت تا نوه اینشتین را ملاقات کند. آنها همراه با مغز اینشتین در حالی که درون یک ظرف شیشه ای تکان می خورد از نیوجرسی خارج شدند. مسافرت آنها با هاروی انجام گرفت.

بعداً پترنیتی در کتابی بنام «سواری آقای البرت: مسافرت در طول آمریکا همراه با مغز اینشتین» این تجربه خود را نوشت.
در 1998 هاروی 85 ساله مغز اینشتین را به دکتر الیوت کراس (dr.elliot krauss) استاد پاتولوژی دانشگاه پرینستون سپرد.
هاروی پس از چندیدن دهه حفاظت کامل از مغز اینشتین، درست مثل یک جسم مقدس آن را به سلامت و با آرامش به بخش پاتولوژی دانشگاه پزشکی پرینستون داد. دانشگاه شهری که اینشتین دو دهه آخر عمرش را در آن گذراند. 

🍀تفاوتهای مغز انشتین با دیگران


بزرگی قشر مغز در جلوی پیشانی (پری فرونتال) که به مهارتهای شناختی مربوط است
بزرگی قشر کناری (پریتال) که به تواناییهای ریاضی و تجسم فضایی ارتباط دارد
ترکم زیاد نورون‌ها (سلولهای عصبی) در لُب پیشانی راست
تعداد زیاد سلولهای نگهدارنده نورونها (گلیال)
تفاوت ظاهری شکل مغز در اطراف قشرهای حسی و حرکتی
بزرگتر بودن جسم پینه‌ای (کورپوس کالوزوم)🍀

انیشتین در نوازندگی ویلون مهارت داشت.

وی از کودکی تلاش داشت تا برای شمار بیشتری از همنوعان خود و به‌ویژه کسانی که در دور و بر او می‌زیسته‌اند سودمند باشد. ویژگی دوم او ذوق هنری او بود که انیشتین را وامی‌داشت که نه تنها اندیشه کلی مومی خود را به شیوه‌ای روشن و منطقی سازمان دهد بلکه روش سازمان‌دهی و بهینه‌سازی آنها نیز به شیوه‌ای باشد که هم خود او و هم مستمعان، از دید جهان‌شناسی لذت برند. هدف انیشتین این بود که فضای مطلق را از فیزیک براندازد، نظریه نسبیت ۱۹۰۵ که در آن اینشتین فقط به حرکت راستخط یکسان پرداخته بود اینشتین با کمک از اصل تعادل پدیده‌های جدیدی را در گفتگوی نور پیش بینی کند که قابل مشاهده بوده‌اند و می‌توانست درستی نظریه نوین او را از دید تجربی تأیید کرد.🍀 

🍀10 درس طلایی از انیشتین

1. کنجکاوی را دنبال کنید

"من هیچ استعداد خاصی ندارم. فقط عاشق کنجکاوی هستم"
چگونه کنجکاوی خودتان را تحریک می کنید؟
من کنجکاو هستم، مثلا برای پیدا کردن علت اینکه چگونه یک شخص موفق است و شخص دیگری شکست می خورد.
به همین دلیل است که من سال ها وقت صرف مطالعه موفقیت کرده ام.
شما بیشتر در چه مورد کنجکاو هستید؟
پیگیری کنجکاوی شما رازی است برای رسیدن به موفقیت.🍀 

🍀10 درس طلایی از انیشتین

2. پشتکار گرانبها است
"من هوش خوبی ندارم، فقط روی مشکلات زمان زیادی می گذارم"
تمام ارزش تمبر پستی توانایی آن به چسبیدن به چیزی است تا زمانی که آن را برساند.
پس مانند تمبر پستی باشید و مسابقه ای که شروع کرده اید را به پایان برسانید.
با پشتکار می توانید بهتر به مقصد برسید.🍀

🍀10 درس طلایی از انیشتین

3. تمرکز بر حال

پدرم به من می گفت نمی توانی در یک زمان بر ۲ اسب سوار شوی.
من دوست داشتم بگویم تو می توانی هر چیزی را انجام بدهی اما نه همه چیز.
یاد بگیرید که در حال باشید و تمام حواستان را بدهید به کاری که در حال حاضر انجام می دهید.
انرژی متمرکز، توان افراد است، و این تفاوت پیروزی و شکست است.🍀

🍀10 درس طلایی از انیشتین

4. تخیل قدرتمند است
"تخیل همه چیز است. می تواند باعث جذاب شدن زندگی شود. تخیــل به مراتب از دانش مهم تر است"
آیا شما از تخیلات روزانه استفاده می کنید؟
تخیل پیش‌درآمد تمام داشته‌های شما در آینده است.
نشانه واقعی هوش دانش نیست، تخیل است.
آیا شما هر روز ماهیچه های تخیل تان را تمرین می دهید؟
اجازه ندهید چیزهای قدرتمندی مثل تخیل به حالت سکون دربیایند.🍀

🍀10 درس طلایی از انیشتین

5. اشتباه کردن
"کسی که هیچ وقت اشتباه نمی کند هیچ وقت هم چیز جدید یاد نمی گیرد"
هرگز از اشتباه کردن نترسید چون اشتباه شکست نیست.
اشتباهات شما را بهتر، زیرک تر و سریع تر می کنند، اگر شما از آنها استفاده مناسب کنید.
قدرتی که منجر به اشتباه می شود را کشف کنید.
من این را قبل گفته ام، و اکنون هم می گویم، اگر می خواهید به موفقیت برسید اشتباهاتی که مرتکب می شوید را ۳ برابر کنید.🍀

🍀10 درس طلایی از انیشتین

6. زندگی در لحظه
"من هیچ موقع در مورد آینده فکر نمی کنم، خودش بزودی خواهد آمد"
تنها راه درست آینده شما این است که در همین لحظه باشید.
شما زمان حال را با دیروز یا فردا نمی توانید عوض کنید.
بنابراین این از اهمیت فوق العاده برخوردار است که شما تمام تلاش خود را به زمان جاری اختصاص دهید.
این تنها زمانی است که اهمیت دارد، این تنها زمانی است که وجود دارد.🍀

🍀10 درس طلایی از انیشتین

7. خلق ارزش
"سعی نکنید موفق شوید، بلکه سعی کنید با ارزش شوید"
وقت خود را به تلاش برای موفق شدن هدر ندهید بلکه وقت خود را صرف ایجاد ارزش کنید.
اگر شما با ارزش باشید، موفقیت را جذب می کنید.
استعدادها و موهبت هایی که دارید را کشف کنید.
بیاموزید چگونه آن استعدادها و موهبت های الهی را در راهی استفاده کنید که برای دیگران مفید باشد.
تلاش کنید تا با ارزش شوید و موفقیت شما را تعقیب خواهد کرد.🍀

🍀10 درس طلایی از انیشتین

8. انتظار نتایج متفاوت نداشته باشید
"دیوانگی یعنی انجام کاری دوباره و دوباره و انتظار نتایج متفاوت داشتن"
شما نمی توانید کاری را هر روز انجام دهید و انتظار نتایج متفاوت داشته باشید، به عبارت دیگر، نمی توانید همیشه کار یکسانی (کارهای روزمره) را انجام دهید و انتظار داشته باشید متفاوت به نظر برسید.
برای اینکه زندگی تان تغییر کند، باید خودتان را تا سر حد تغییر افکار و اعمالتان متفاوت کنید، که متعاقبا زندگی تان تغییر خواهد کرد.🍀

🍀10 درس طلایی از انیشتین

9. دانش از تجربه می آید
"اطلاعات به معنای دانش نیست. تنها منبع دانش تجربه است"
دانش از تجربه می آید. شما می توانید درباره انجام یک کار بحث کنید، اما این بحث فقط دانش فلسفی از این کار به شما می دهد.
شما باید این کار را تجربه کنید تا از آن آگاهی پیدا کنید.
تکلیف چیست؟ دنبال کسب تجربه باشید!
وقت خودتان را صرف یاد گرفتن اطلاعات اضافی نکنید. دست بکار شوید و دنبال کسب تجربه باشید.🍀

🍀10 درس طلایی از انیشتین

10. اول قوانین را یاد بگیرید بعد بهتر بازی کنید
"اگر شما قوانین بازی را یاد بگیرید از هر کس دیگر بهتر بازی خواهید کرد"
دو گام هست که شما باید انجام بدهید:
اولین گام اینکه شما باید قوانین بازی که می کنید را یاد بگیرید، این یک امر حیاتی است.
گام دوم هم اینکه شما باید بازی را از هر فرد دیگری بهتر انجام بدهید.
اگر شما بتوانید این دو گام را حساب شده انجام دهید موفقیت از آن شماست .🍀

🍀دستاوردهای انیشتین

چهار حوزه‌ی اصلی علم، که آلبرت انیشتین به آنها کمک کرد عبارت‌اند از: نور، زمان، انرژی و جاذبه‌ی زمین.

1- نور

شیفتگی انیشتین در مورد نور، در یک عصر زود شروع شد. زمانی که او 16 سال بیشتر نداشت برایش جالب بود که آیا می‌تواند دوچرخه‌اش را بر روی یک پرتوی نور براند یا نه. تقریباً 10 سال بعد، در سال 1905، آلبرت انیشتین چیزی که آن را به عنوان اولین "تجربه‌ی فکری‌اش" نامید، به دست آورد، و نظریه‌ی خاص نسبیت را، که در آن بیان کرد نور ثابت است، بر خلاف تصویر موج گونه‌ای که دانشمندان آن زمان فکر کرده بودند آن گونه بود، مطرح کرد. نه تنها این مورد، بلکه نمی‌توان با سرعتی بیشتر از سرعت نور یعنی 186000 مایل بر ثانیه (300000 کیلومتر بر ثانیه) سیر کرد. همیشه نور با یک سرعت یک سان سیر می‌کند، خواه این نور، نور چراغ فوقانی یک قطار با سرعت پایین برای روشن کردن مسیر، و یا نور چراغ روی فانوس باشد. خود نور هم همیشه با یک سرعت یک سان سیر می‌کند.🍀

🍀دستاوردهای انیشتین

2- زمان / فضا

تئوری انیشتین بیان می‌کند که زمان مانند نور ثابت نیست، هر چقدر یک فرد سریع‌تر برود، زمان کندتر می‌گذرد، اگر چه فرد آن را به عنوان یک چیز متفاوت حس نمی‌کند.
یک کار برد عملی از این تئوری این است که یک نفر هر چقدر به سرعت نور نزدیک‌تر شود، این اختلاف زمانی را بیشتر تجربه می‌کند. به طور کلی این امر برای مردم روی زمین ملموس و معلوم نیست (از قبیل: راه رفتن در مقابل رانندگی با ماشین)، اما وقتی این موضوع در مورد سفر فضایی مطرح می شود دارای اهمیت فوق العاده زیادی است.
یک کیهان نورد روسی، 748 روز را در فضا گذراند (تقریبا 2 سال). این مرد اکنون 0.02 ثانیه جوان تر از زمانی است که به فضا نرفته بود. این به این علت است که سرعت گذر زمان در فضای خارجی، در ایستگاه فضایی ام. آی. آر، کند بود. این امر برای او تفاوت چندانی ایجاد نکرد، اما فرض کنید یک نفر بخواهد به آلفا سنتاوری، نزدیک ترین ستاره به ما، سفر کند. این واقعه 5.7 سال زمینی طول می‌کشد، اما سن آن‌ها تنها 3.8 سال بیش‌تر می‌شود و آن ها در یک سن جوان‌تر، نسبت به آن چه انتظار داشتند، بر می‌گردند. بنا بر این، زمان نسبی و نور ثابت است.🍀

🍀دستاوردهای انیشتین

3- انرژی

اکثر افراد در مورد فرمول
شنیده‌اند. این مشهورترین معادله‌ای است که رابطه‌ی بین انرژی و جرم را نشان می‌دهد (در حالت ایستا، این فرمول برای اجرام متحرک متفاوت است). در یک دوره‌ی زمانی تصور می‌شد که انرژی و جرم متفاوت از یک دیگر هستند، اما تئوری انیشتین بیان کرد که انرژی و جرم صرفاً شکل های مختلفی از یک چیز یک سان هستند، درست مثل یخ، آب و گاز، که شکل های مختلف مایع هستند.
انرژی و جرم نه تنها می‌توانند از بین بروند، بلکه می‌توانند به یک دیگر نیز تبدیل شوند، همان گونه که در مورد تئوری نور، در بالا مطالبی بیان شد. اگر به اندازه‌ی کافی سرعت خود را افزایش دهید، جرم شما زیاد می‌شود، چرا که انرژی به جرم تبدیل شده است. خورشید، هیدروژن را می‌سوزاند و آن را به انرژی‌ای تبدیل می‌کند که ما آن را به صورت نور می‌بینیم. نظر به این که منبع هیدروژن محدود است، منبع نور نامحدود نیست. در هر حال، ما نباید هیچ گونه ترسی برای چندین میلیون سال آینده داشته باشیم، همان گونه که خورشید به سوختن ادامه خواهد داد و برای زمین انرژی فراهم خواهد کرد.🍀

🍀دستاوردهای انیشتین

4- جاذبه‌ی زمین

انیشتین به تئوری نیوتون، کشش جاذبه‌ی زمین را نیز اضافه کرد. وی افزود نه تنها سیب به خاطر جاذبه بر روی زمین افتاد، بلکه مدار زمین، شهاب‌های آسمانی (و هم چنین سایر اشیای فضایی) را به علت "گودی"ای که زمین در "کالبد" فضا ایجاد می‌کند، جذب می‌نماید. لذا این توان را به ما می دهد تا در مدار خود، از آن به عنوان "فضای پارکینگ"، برای ماهواره‌هایمان، به منظور مزایای تکنولوژیکی خود استفاده کنیم.
از این مزیت هم چنین برای فرستادن انسان به ماه، استفاده شده است.
جدای از چهار دستاورد مهم آلبرت انیشتین که در بالا بیان شد، کمک‌های بسیار زیاد دیگری نیز از جانب این مرد بزرگ به دنیای علم و فیزیک وجود دارد. برخی از این دستاوردهای مهم در لیست زیر آورده شده‌اند:
انیشتین تشریحی برای محاسبه‌ی عدد آووگادرو و اندازه‌ی مولکول ارائه داد.
انیشتین، مردی بود که پاسخی معتبر و قاطع به این سوال که "چرا آسمان آبی است؟"، در سال 1910، داد. او پدیده‌ی "رنگین کمان بحرانی" را مطرح کرد و در مورد اثر جمعی پراکنندگی نور به وسیله‌ی هر مولکول در اتمسفر، مطالبی را تشریح کرد.
یک فیزیک دان هندی به نام ساتیندرا نات بوز، در سال 1924، مقاله‌ای برای انیشتین فرستاد. این مقاله حاوی اطلاعاتی بود که در آن، نور را به عنوان یک گاز از فوتون‌ها، تشریح کرده بود. این فیزیک دان هندی از انیشتین درخواست کرده بود تا در انتشار این مقاله به او کمک کند. انیشتین به این نتیجه رسید که می‌تواند از این تئوری در مورد اتم‌ها استفاده کند، و نهایتاً مقاله را با عنوان مدل بوز، منتشر کرد. امروز، علم آمار بوز – انیشتین، به تشریح ذرات نا معلومی که "بوزونز" نام گرفته‌اند، کمک می‌کند.
این‌ها دقیقاً دستاودهای اصلی آلبرت انیشتین هستند. در طول جنگ جهانی دوم، گفته می‌شد که او بر عقیده‌ی پرتاب بمب اتمی بر روی ژاپن، تأثیر داشته است (و فوراً هم سرزنش شد). هم چنین او در پیش رفت دولت اسراییل و به طور فعالانه در آن چه آزادی فکر و آزادی در زمانی که تنفر و نژاد پرستی وجود داشت اطلاق می‌شد، تأثیر گذار بود. او به طور فعالانه در تحقیقات علمی شرکت می‌کرد و کمک کرد درهای بسیاری برای تحقیقات آینده و علم آمار باز شود، تا بسیاری از پدیده‌های فضا، نور و زمان را بتوان تشریح کرد.🍀

🍀نقش آلبرت اینشتین در تحریک روزولت به ساخت بمب‌ اتمی برای پایان جنگ جهانی یکی از عوامل شهرت او شده‌است. این دانشمند یهودی‌تبار، فعالیت‌های زیادی هم درزمینه حقوق بشر انجام داده‌است. معروف است که بعد از تاسیس رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، نخستین ریاست ‌جمهوری این رژیم، به او پیشنهاد شد. اما اینشتین درجواب گفت که این رژیم برمبنای یک فلسفه نژادپرستانه شکل گرفته و از همکاری با این رژیم خودداری کرد.🍀

🍀تخیل مهمتر از دانش است.

🍀 Imagination is Most Important than Knowldge.

آلبرت انیشتین

🍀هر احمقی می تواند چیزها را بزرگتر، پیچیده تر و خشن تر کند. برای حرکت در جهت عکس، به کمی نبوغ و مقدار زیادی جرات نیاز است.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius and a lot of courage to move in the opposite direction
🍀
آلبرت انیشتین

🍀دﻧﯿﺎ ﺟﺎی ﺧﻄﺮﻧﺎﮐﯽ ﺑﺮای زﻧﺪﮔﯽ اﺳﺖ. ﻧﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻣﺮدﻣﺎن ﺷﺮور ، ﺑﻠﮑﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ آن ﺷﺮارﺗﻬﺎ را ﻧﮕﺎه ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ و ﮐﺎری در ﻣﻮرد آن اﻧﺠﺎم ﻧﻤﯿﺪﻫﻨﺪ.

The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing🍀

آلبرت انیشتین

🍀بیشتر آموزگاران وقت دانش آموزان را با پرسیدن سئوالاتی که آنها چیزی راجع به آن نمی دانند و قادر به پاسخگویی به آن نیستند، تلف می کنند.
در حالی که هنر پرسشگری و به چالش کشیدن ذهن این است که، سئوالات را از موضوعاتی بپرسید که دانش آموز از آنها سر در می آورد و یا قادر به بدست آوردن پاسخی برای آن می باشد.

Most teachers waste their time by asking questions that are intended to discover what a pupil does not know, whereas the true art of questioning is to discover what the pupil does know or is capable of knowing🍀

آلبرت انیشتین

🍀انبوهی از آزمایشها نمیتوانند ثابت کنند که من درست گفته ام ، ولی تنها یک آزمایش میتواند ثابت کند که اشتباه کرده ام!

No amount of experimentation can ever prove me right; a single experiment can prove me wrong.🍀

مطالب مرتبط:

بیوگرافی افراد موفق

روی دکمه دانلود کلیک کنید پس از 1 دقیقه فایل زندگینامه انیشتن|همه چیز بدون سانسوربصورت خودکار دانلود شروع خواهد شد.

گزارش مسئوليت پست نوشته شده بر عهده‌ي نويسنده مي‌باشد، لطفا در صورتي که اين پست را ناقض قوانين مي‌دانيد به ما گزارش دهيد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

فیلم های ترسناک 2024