دهکده استارت20

دانلود رایگان PDF بازی اندورید برنامه موبایل و فیلم و سریال جدید| مرجع آموزش و معرفی بهترین محصولات و خدمات روز دنیا

روانشناسی تاریک pdf

عرضه اولیه چیست؟ و کاربر آن در بورس

  • ۷۸۹

عرضه اولیه چیه؟ و کجا استفاده میشه؟


هنگامی که سهام شرکتی برای اولین بار در بورس عرضه می شود، به روز اول عرضه سهام اصطلاحا عرضه اولیه گفته می شود. در این هنگام درصد مشخصی از کل سهام شرکت برای نخستین بار از طریق بورس اوراق بهادار توسط سرمایه گذاران خریداری می شود. تجربه نشان داده که بیش از ۹۰% از عرضه اولیه هایی که در بورس انجام شده، سودآور بوده اند. به همین دلیل برای فعالین بازار همیشه جذابیت داشته است. عرضه اولیه یک شرکت در بورس به این معنی نیست که آن شرکت، شرکت تازه ایست. بلکه به این معنی است که به تازگی اجازه خرید و فروش سهام آن در بورس صادر شده است. خیلی از این شرکت ها ممکن است یک شرکت دولتی باشند که سالهای زیادی سابقه داشته اند. این نوع سهام شرایطش نسبت به خرید و فروش عادی سهام کمی متفاوت است. اما بعد از آن دیگر تفاوتی با بقیه سهام موجود در بورس ندارد...

عرضه اولیه چیست؟ و کاربر آن در بورس

عرضه اولیه چیست؟

| راهنمای خرید عرضه اولیه سهام در بورس معنی عرضه اولیه یعنی: ارائه سهام شرکت برای اولین بار در بورس. ورود به بورس برای هر شرکتی ممکن نیست و از همه‌ی شرکت‌های ایرانی، فقط نماد ۸۱۲ شرکت (آخرین به روزرسانی: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸) در بورس قابل خرید و فروش است. شرکتی که بتواند شرایط ورود به بورس را در خود ایجاد کند، به سازمان بورس درخواست می‌دهد و بعد از پذیرفته شدن، برای اولین بار سهامش در بورس عرضه می‌شود که به نام «عرضه اولیه» معروف است. ترجمه‌ی انگلیسی عرضه اولیه شرکت‌ها در بورس IPO است که مخفف Initial Public Offering  است.

سود و ریسک عرضه اولیه چقدر است؟

آموزش و راهنمای نحوه خرید عرضه اولیه سهام در بورس

برای خرید سهام شرکتی که برای اولین بار عرضه می‌شود، باید کد معاملات آنلاین بورس داشته باشید. این کد برای هر نوع خرید و فروشی در بورس نیاز است و اگر قبلا سهام خریداری کرده‌اید یعنی دارای کد هستید. برای خرید عرضه اولیه، در صبح روزی که سهام شرکت برای اولین بار عرضه می‌شود وارد اکانت خود در کارگزاری بورس می‌شوید و با قیمتی که مایل هستید ثبت سفارش می‌کنید. قوانین بورس و میزان سهام عرضه شده شرکت، سقف تعداد و قیمت سفارش شما را مشخص می‌کنند و بیشتر از آن مقدار نمی‌توانید بخرید. اغلب اوقات پیشنهاد می‌شود طمع نکرده و بالاترین قیمت را وارد کنید تا مطمئن شوید که ثبت سفارش شما نهایی می‌شود. در صورتی که قیمت پایینی وارد کنید ممکن است سهام برای شما ثبت نشود.

آموزش و راهنمای نحوه خرید عرضه اولیه سهام در بورس

برای خرید سهام شرکتی که برای اولین بار عرضه می‌شود، باید کد معاملات آنلاین بورس داشته باشید. این کد برای هر نوع خرید و فروشی در بورس نیاز است و اگر قبلا سهام خریداری کرده‌اید یعنی دارای کد هستید.

برای خرید عرضه اولیه، در صبح روزی که سهام شرکت برای اولین بار عرضه می‌شود وارد اکانت خود در کارگزاری بورس می‌شوید و با قیمتی که مایل هستید ثبت سفارش می‌کنید. قوانین بورس و میزان سهام عرضه شده شرکت، سقف تعداد و قیمت سفارش شما را مشخص می‌کنند و بیشتر از آن مقدار نمی‌توانید بخرید. اغلب اوقات پیشنهاد می‌شود طمع نکرده و بالاترین قیمت را وارد کنید تا مطمئن شوید که ثبت سفارش شما نهایی می‌شود. در صورتی که قیمت پایینی وارد کنید ممکن است سهام برای شما ثبت نشود.

روی دکمه دانلود کلیک کنید پس از 1 دقیقه فایل عرضه اولیه چیست؟ و کاربر آن در بورسبصورت خودکار دانلود شروع خواهد شد.

گزارش مسئوليت پست نوشته شده بر عهده‌ي نويسنده مي‌باشد، لطفا در صورتي که اين پست را ناقض قوانين مي‌دانيد به ما گزارش دهيد.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

فیلم های ترسناک 2024