دهکده استارت20

دانلود رایگان PDF بازی اندورید برنامه موبایل و فیلم و سریال جدید| مرجع آموزش و معرفی بهترین محصولات و خدمات روز دنیا

روانشناسی تاریک pdf

همه چیز درباره آنتونی رابینز|حقایقی که باید درباره او بدانید{بیوگرافی Antony robinz}

  • ۱۲۰۹

آیا شما آنتونی رابینز را می شناسید؟

آنتونی رابینز کیست؟

او که تا چند سال پیش در گمنامی و فقر می زیست، توانست در مدت کوتاهی خود را به ثروت موفقیت و شهرت کم نظیری برساند و منشاء خدمات فرهنگی، آموزشی و درمانی ارزنده ای گردد.

تونی رابینز ( Tony Robbins ) ، با نام خانوادگی کامل آنتونی رابینز ( Anthony Robbins ) و با نام اصلی آنتون جی ماریواتور ، سخنران انگیزشی و مربی مهارت‌های شخصی اهل آمریکاست.  رابینز به طور مستقیم زندگی بیش از ۵۰  میلیون نفر را با کتاب‌ها، سخنرانی‌های انگیزشی و مشاوره شخصی تحت تأثیر قرار داده است.

انجام فعالیت های روان درمانی سریع و مؤثر، رفع انواع مشکلات فکری و روانی نظیر ترس های واهی و بی دلیل، ارائه سخنرانی های مفید و مؤثر در شهرهای گوناگون، اجرای برنامه های تلویزیونی، تشکیل اردوی تابستانی آموزنده برای دانش آموزان مدارس، تشکیل سمینارهای مرتبط و پر طرفدار بمنظور تقویت روحیه و ایجاد انگیزه تلاش و کوشش های مثبت و سازنده در افراد و بسیاری از فعالیت های خیرخواهانه و مردمی دیگر، گوشه ای از کارهای ثمربخش جوانی است که به تازگی سه دهه از حیات پر بار خود را پشت سر گذاشته است.

جالب است بدانید که او به نوعی در عرصه ی سیاسی هم فعال است و بسیاری از رهبران بزرگ سیاسی از "میخائیل گورباچف" گرفته تا "هیلاری کلینتون"، شاگردی اش را کرده اند و در حال حاضر هم دست راست "آرنولد شوارتزنگر"، فرماندار بی نیاز از توصیف ایالت کالیفرنیای آمریکاست.

زندگی نامه

آنتونی رابینز ( ( Antony robinz در سال 1961 در خانواده ای نسبتاً فقیر به دنیا آمد. پس از گرفتن دیپلم متوسطه به کارهای گوناگون روی آورد، اما توفیق چندانی نیافت. در سن 22 سالگی در آپارتمان 40 متری محقری، زندگی مجرد فقیرانه ای داشت و به گفته ی خودش، ناچار بود ظرفهای غذای خود را در وان حمام بشوید. گذشته از گرفتاری های مالی، بر اثر پرخوری و بد خوراکی، بیش از یکصد و بیست کیلوگرم وزن داشت، و به علت چاقی، دچار تنبلی، بی حالی و خواب آلودگی شده بود. اما در عین فقر و فلاکت، رؤیاها و آرزوهای جاه طلبانه ای داشت، و در عالم خیال، خود را در قصر زیبایی در ساحل دریا و نزدیک جنگل سرسبزی مجسم می ساخت و برای خود همسری شایسته، اتومبیل گران قیمت و امکاناتی رویایی در نظر می گرفت. سر انجام مصمم شد که با چاقی خود، مبارزه کند و برای رسیدن به این هدف به مطالعه ی چند کتاب پرداخت، اما مطالب آنها را ضد و نقیص یافت و آنها را دور انداخت. پس از آن، برای کاهش وزن خود، راهی دیگر جست. به فکر افتاد فردی را که از هر جهت سالم و دارای تناسب اندام باشد، پیدا کند و افکار، اعتقادات، و نحوه ی تغذیه او را سرمشق خود قرار دهد. این شیوه، مؤثر واقع شد و توانست در کمتر از دو ماه، بدون استفاده از رژیم غذایی و عمدتاً با شیوه های روانشناسی و کنترل فکر و ذهن، حدود پانزده کیلوگرم از وزن خود را کم کند، و با توجه به قامت بلند خود که در حدود دو متر بود، تناسب اندام خود را بدست آورد.

موفقیتی که در زمینه کنترل وزن نصیب او شد، وی را به اندیشه وا داشت که شاید این شیوه را بتوان در هر زمان، هر جا و هر زمینه، در مورد هر کسی بکار گرفت. ابتدا معتقد شد که برای بدست آوردن و حفظ تناسب اندام، در وهله ی اول باید افکار، تصورات، و رفتارهای فردی را که از نظر وزن متناسب است دریابیم. ببینیم آن فرد چه می خورد، چه اندازه ای می خورد و چگونه می خورد. سپس او را سرمشق قرار دهیم و به همان نتیجه برسیم.
پس از آن معتقد شد که ساختمان مغز و اعصاب افراد (بشر)، کم و بیش به هم شبیه است، پس اگر کسی در نقطه ای از دنیا توانسته است کاری بزرگ را به انجام برساند، من هم که دارای مغز و اعصاب مشابه او هستم می توانم عیناً همان کار را انجام دهم و به همان نتیجه برسم، به شرط آن که از همان راهی که او رفته است بروم و طرز تفکر و رفتارم شبیه او باشد.

او این طرز تلقی را مورد عمل قرار داد و به دیگران نیز توصیه نمود و نتایج را بررسی کرد و به درستی این عقیده ایمان یافت.

در این هنگام به مطالعه عمیق، کتب روانشناسی و شرکت در کلاس های استادان این علم پرداخت و با فنون تازه ای از قبیل « برنامه ریزی عصبی ـ کلامی » و « روش های انجام بهینه کارها » آشنا گردید، و چون این شیوه ها را در مورد خود و دیگران به کار گرفت و به نتایج چشمگیری نایل شد، تدریجاً توجه افراد بسیاری به سوی او جلب گردید.

در سال 1984 شیوه های تازه روانشناسی را برای تعدادی از قهرمانان ورزشی مورد آزمایش قرار داد و آثار آن در بازیهای المپیک 1984 نمایان گردید. پس از آن، ارتش آمریکا وی را برای تدریس روش های جدید یادگیری به نظامیان دعوت کرد. ضمن اجرای این طرح متوجه نقایص آموزشی ارتش در زمینه تیراندازی گردید و مدعی شد که می تواند زمان برنامه های آموزشی مزبور را به نصف تقلیل دهد. ارتش با وی قرار داد بست تا چنانچه بتواند ادعاهای خود را عملاً به اثبات برساند، دستمزد قابل توجهی به او بدهد. او نه تنها توانست مدت این دوره را به کمتر از نصف برساند، بلکه درصد قبولی شرکت کنندگان را که تا آن زمان به طور متوسط 70% بود، به 100% افزایش داد. قابل توجه اینکه خود وی تیر اندازی نمی دانست و از اسلحه و جنگ تنفر داشت و آنچه مایع توفیق او شد، اطلاعات عمیق روانشناسی، لحن نافذ و احاطه به اصول آموزش و نحوه یادگیری بود.

این موفقیت ها، پاداشهای مادی و معنوی فراوانی به همراه داشت. پله های بعدی موفقیت را به سرعت طی کرد و به زودی به همه آرزوها و خواسته های خود رسید. در کمتر از دو سال، با همسر دلخواه خود ازدواج کرد. قصر زیبایی در سواحل سرسبز « سن دیه گو » خرید که از طرفی مشرف به دریا بود. اتومبیل و وسایل زندگی خود را مطابق با آنچه در رویاهای جوانی خود می دید، تهیه کرد. به کمک دوستانش شرکتی را تأسیس کرد که نامش را « بنیاد رابینز » ، گذاشتند که به منظور کمک به افراد برای رسیدن به موفقیتهای فردی و حرفه ای تأسیس شده است و سالانه دهها هزار نفر را آموزش می دهد.

رابینز برای بهبود عملکرد کارکنان ، با سازمانهایی از قبیل IBM، American express ، Mac Daglas ، AT&T و ارتش ایالات متحده و همچنین تیمهای ورزشی لس آنجلس و قهرمانان مدال طلای المپیک همکاری کرد. وی همچنین مورد مشاوره ی بسیاری از چهره های معروف جهانی بوده و درمورد بازسازی شهر شفیلد که چهارمین شهر بزرگ انگلستان است نیز طرف مشورت بوده است.

تونی، سمینارها و سخنرانی های متعددی را در شهرهای مختلف اجرا کرد و برنامه های آموزشی فراوان را برای خردسالان، بزرگسالان، معلولین و عقب افتادگان ذهنی ترتیب داد و در سال 1991 بنیادی غیرانتفاعی را بوجود آورد که هدفش کمک به کودکان عقب مانده ، افراد بی خانمان ، سالمندان و زندانیان است . با شیوه های روان درمانی خاص خود، بسیاری ازافراد را از چنگال یأس ها، افسردگی ها و ترسهای بی دلیل ( نظیر ترس از تاریکی، جمعیت، ارتفاع، مرگ و نظایر آن ) نجات داد و به شهرها و کشورهای متعدد مسافرت کرد و مورد مشورت افرادی از طبقات مختلف نظیر رؤسای جمهوری، مدیران، صاحبان صنایع و بازرگانان واقع شد و در سمینارهای او گروه های بیشماری شرکت کردند. از طریق مطبوعات و برنامه های هفتگی تلویزیونی به اشاعه افکار و عقاید خود پرداخت. در ضمن، برنامه ی « عبور از روی آتش » او که بخش کوچکی از محتوای سمینارهای او را تشکیل

می داد و به منظور ایجاد اعتماد به نفس در شرکت کنندگان طرح شده بود توجه مطبوعات و رسانه های گروهی را جلب کرد.

اجرای سمینارها و برنامه های تلویزیونی نامبرده شده تا این زمان همچنان ادامه دارد و همه ی هفته، بینندگان مشتاق، برنامه های او را از تلویزیون مشاهده می کنند.

جالب اینجاست که آنتونی رابینز هیچگاه مستقیما واژه ی موفقیت را برای کسی توضیح نمی دهد! چون بنا به اعتقاد او، برای موفقیت باید عطش داشت. به همین خاطر است که روش ها و کتاب های تاثیرگذار او، تاکنون الهام بخش افراد زیادی برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت های بزرگ در کار و زندگی بوده است. از جمله آثار او در این زمینه می توان به کتاب « قدرت نامحدود » و « غول درون خود را بیدار کنید » اشاره کرد.

علاقه ی خاص رابینز به این است تا با کمک به افراد ، جهان را جای بهتری برای زیستن بسازد ، و به افراد جامعه کمک کند تا سرنوشت خود را به دست گیرند ، روابط خود را باافراد جامعه بهتر سازند ، به دنبال هدف های ارزشمند زندگی خود بروند ، بر ناکامی های عاطفی یا مالی غلبه کنند و به سهم خود به جامعه و کشور خدمت نمایند.

رابینز، در سال 1986، در حالی که بیش از 25 سال نداشت، حاصل اندیشه ها و تجربه های عملی خود را در کتابش به نام « به سوی کامیابی » به رشته تحریر کشید و در آن رازهای موفقیت خود و بسیاری از افراد موفق را آشکار ساخت. این کتاب در 1987، عنوان پرفروش ترین کتاب را به خود اختصاص داد.

در سال 1991 کتاب دیگری به نام بسوی کامیابی 2 ( نیروی عظیم درون را فعال کنید ) به رشته تحریر در آورد. این کتاب نیز مانند کتاب قبلی به عنوان پرفروش ترین کتاب سال انتخاب شد. سال 1371 این دو کتاب توسط آقای مهدی مجرد زاده کرمانی ترجمه و در دسترس ایرانیانی قرار گرفت که به دنبال تغییرات عظیم در زندگی خود و دیگران بودند.
خود او در پشت جلد کتاب بسوی کامیابی چنین می نویسد: " شما نیز مانند سایر افراد موفق، می توانید به سوی کامیابی گام بردارید. می توانید به همه خواسته ها و آرزوهای خود در زندگی برسید. می توانید پدر یا مادری بهتر، دوستی صمیمی تر، همسری شایسته ، بازرگانی موفق تر، مدیری کاردان تر یا قهرمانی نیرومند تر باشید. می توانید کلامی نافذ داشته باشید و با اشخاص، فوراً صمیمی شوید. می توانید جسمی سالم و اندامی متناسب داشته باشید.
می توانید به کمک پنج کلید طلایی، به ثروت وخوشبختی برسید. می توانید ترس، نگرانی، افسردگی و یا هر نوع عادت نامطلوب را ازخود دور کنید. می توانید با اراده و مصمم باشید و حتی از روی خرمنی از آتش به سلامت عبور کنید."

آقای رابینز، در حال حاضر 35 سال دارد و با همسر و فرزندانش در« دلماکالیفرنیا » زندگی می کند. رابینز از روشهای گوناگونی برای بالا بردن سطح زندگی خود و دیگران استفاده می نماید. اعتقاد او بر این است که فرایند تفکر و ارزیابی چیزی جز پرسش و پاسخ درونی نمی باشد. می دانیم که نحوه تفکر و ارزیابی ما ( که خود ارزیابی هم به عوامل گوناگون درموقعیت ارزیابی بستگی دارد ) احساس ما را شکل می دهد و با توجه به اینکه یک شخص هر چه هم که عاقل و بالغ باشد بر اساس احساسات خود ونه بر اساس فکر خود عمل می کند، پس نوع احساس ما در هر لحظه، رفتار ما را شکل داده و این رفتارها و عادت هایی که شاید بسیاری از مواقع متوجه میزان بازدارند گی آنها نیز نمی شویم، نهایتاً سرنوشت ما را شکل می دهند.

نام رابینز همواره با کلمه ی موفقیت توأم بوده. اگر در شغل خود موفق نیستید ، اگر در روابط خود مشکلاتی دارید، اگر کسب و کار جدیدی را آغاز نموده اید، اگر در یک سردرگمی در برنامه ریزی برای زندگی روبرو هستید، کارهایتان روی کاغذ می مانند و به عمل تبدیل نمی شوند، بهتر است همین حالا با رابینز آغاز کنید. یکی از کتاب های زیر مطمئناً راهگشای یکی از بن بست های زندگی شما است.

آنتونی رابینز و شکست های پی در پی

پس از فارغ التحصیل شدن از مدرسه تصمیم گرفت تا حرفه ای برای خود راه اندازی کند، اما چیزی جز شکست نصیب او نشد. او پیش از این و در سن نوجوانی از خانه گریخت و سعی کرد تا خانه و خانواده ی خود را به فراموشی بسپارد. او تا سن 23 سالگی موفق نشد تا به جایگاه خوبی دست پیدا کند. بدیهی است که فردی در این وضعیت از نظر مالی بسیار ضعیف باشد. پس آنتونی هم این قائده مستثنی نبود و با پول بخور و نمیری که در می آورد موفق به اجاره ی یک واحد 40 متری شده بود که حتی آشپزخانه هم نداشت. مسلما در این شرایط غذای خوبی هم نداشت و با خوردن غذاهای چرب و ارزان قیمت به فردی چاق تبدیل شده بود تا جایی که به 120 کیلوگرم رسیده بود. همین موضوع نیز باعث سستی و کسالت او شده بود.

تصمیم جدی آنتونی رابینز و آغاز تحولات بزرگ

تونی به معنی واقعی کلمه دیگر از این وضعیت به ستوه آمده بود. او هم همانند همه ی مردم خواهان یک زندگی خوب بود. بنابراین در اولین قدم برای تحول زندگی خود تصمیم گرفت تا از شر چربی های اضافه ی خود خلاص شود. وی در اولین قدم به خواندن کتاب های زیادی روی آورد ولی با خواندن مطالب مختلف و متفاوت آن ها دچار سردرگمی شد و تصمیمی گرفت تا راه دیگری برگزیند. پس تصمیم گرفت تا فردی سالم و خوش اندام را الگوی خود قرار دهد، مثل او رفتار کند و حتی عادات غذایی مشابه او داشته باشد. آنتونی با همین روش و بدون تقلید کردن از رژیم های بی کیفیت و خطرناک به اندام ایده آل خود رسید. جالب است بدانید که آنتونی کاهش وزن خود را مدیون اصول روانشناسی و کنترل ذهن خود بوده است. پس از اینکه با این شیوه به هدف خود رسید جرقه ای در ذهنش زده شد. وقتی بتوان با کنترل ذهن به اندام ایده آل رسید چرا نتوان این اصل را در تمام جنبه های زندگی عملی کرد؟ مثلا برای لاغر شدن می بایست تمام عادات و تفکرات فرد مورد نظر را در ذهن خود جایگزین بقیه افکار کنیم. بدین ترتیب می توانیم به نتایج فرد مورد نظر برسیم.

آثار آنتونی رابینز

کتاب های " تفکر خود را تغییر دهید تا زندگی شما تغییر کند" ، "365 گام تا موفقیت ( دو جلدی )" و " به سوی کامیابی" از نوشته های بی نظیر رابینز هستند . از کتاب های دیگر آنتونی رابینز می توان به :

مهارت در بازی زندگی

افکار بزرگ

گام های بلند : تغییراتی کوچک ، نتایجی بزرگ

قدرت شگرف بودن

توان بی پایان

تکنیک های ساده برای کنترل زندگی

و ... اشاره کرد.

برگ سبزهایی از سخنان رابینز

لحظه ای واقعیت های اطراف خود را دریاب

احتمالا همه ما این اصطلاح را شنیدایم که (یادت باشد که هر وقت از کنار گل رزی رد شدی لحظه ای با یستی و آن را ببویی ) اما به راستی چند بار در زندگیمان فرصتی را به توجه به جهان اطراف مان اختصاص می دهیم .

اگر می خواهید شاهد زیبایی ها اطرافتان شوید فقط کافیست سرعتتان را کم کنید و گل های رز اطرافتان را ببویید.

***********************************

اگر عشق بورزی به تو عشق می ورزند

به آنان که رازت را می گویی آزادی خود را می فروشی

اگر به تو دوستی کردند به خاطر بگذار واگر تو به کسی دوستی کردی فراموش کن

کسی که کار نمی کند هرگز به موفقیت نمی رسد و

خدا به کسی کمک می کند که به خودش کمک کرده باشد

در هنگام مشکلات نگویید که مشکل دارم بلکه بگویید :هی ... مشکل، من خدای بزرگی دارم

***********************************

اگر نمی توانی شاه راه باشی کوره راه باش

اگر نمی توانی خورشید باشی ستاره باش بهتر آن است هر انچه هستی باش

کلمه ها برای ساختن درست شده اند نه برای بابود کردن پس حرف های سازنده بگو نه حرف های تخریب کننده و نابود کننده .

***********************************

با سه قدم زیر تغییرات پایدار پدید آورید:

قدم اول: معیارهای خود را بالا ببرید،

قدم دوم: عقاید زیان آور را تغییر دهید،

قدم سوم: شیوه معمول کار را عوض کنید.

سخنرانی انگیزشی موفقیت انتونی رابینز

آنتونی رابینز

۱۵ نکته انرژی بخش از آنتونی رابینز:

بیشتر ببخشید تا بیشتر دریافت کنید


۱. رمز موفقیت در یادگرفتن این است که چطور از درد و لذت استفاده کنید در عوض اینکه درد و لذت از شما استفاده کند. اگر این کار را انجام دهید، کنترل زندگی تان را در دست دارید. اگر نه، زندگی شما را کنترل می کند.

انگیزه برای موفقیت


۲. من باور دارم تمام شکست ها و ناامیدی های من در گذشته در واقع پایه گذار بنیانی برای درک این موضوع بوده که سطح جدیدی از زندگی را برای من ایجاد کرده تا الان از آن لذت ببرم.

جملات انگیزشی موفقیت مالی


۳. مشکلات خودتان را مشخص کنید، امّا قدرت و انرژی خود را روی راه حل ها متمرکز کنید.

جملات انگیزشی موفقیت از بزرگان


۴. زندگی یک هدیه است و به ما برتری، فرصت و مسئولیتی اعطا می کند تا با بخشش بیشتر دریافت بیشتر داشته باشیم

معروف ترین جملات انگیزشی کوتاه


۵. یک تصمیم واقعی از این طریق مشخص میشود که شما یک اقدام جدیدی کرده باشید و اگر عملی وجود نداشته باشد در واقع تصمیمی هم نگرفته اید.

جملات انگیزشی کوتاه برای دانش آموزان

۶. تصمیم بگیرید امروز چه کسی شوید، چه چیزی بدست آورید و چطور زندگی کنید.

متن انگیزشی روانشناسی

۷. رهبران 5 درصد از زمان خود را روی مشکلات و 95 درصد باقیمانده را روی راه حل صرف می کنند.

معروف ترین جملات انگیزشی کوتاه


۸.یک دلیل که تعداد کمی از ما به چیزی که واقعا میخواهیم میرسیم این دلیل است که روی چیزی کی مخواهیم تمرکز نمیکنیم؛ هرگز روی قدرتمان تمرکز نمی کنیم. بیشتر مردم مسیر زندگی شان را سرسری طی می کنند و هرگز تصمیمی برای رسیدن به چیزی به طور خاص نمی گیرند.

جملات انگیزشی کوتاه انگلیسی


۹. تنها مشکلی که واقعاً داریم این است که فکر می کنیم ما نباید هیچ مسئله و مشکلی داشته باشیم! ولی مشکلات ما را به مراحل بالاتر می رسانند. همین حالا با آنها روبرو شده و حل شان کنید.

معروف ترین جملات انگیزشی ورزشی


۱۰. گذشته شما همانند آینده تان نیست.

جملات آموزنده از بزرگان جهان


۱۱. برای تغییر به هر میزانی ، باید ثابت قدم و استوار باشید.

سخنان بزرگان جهان در مورد موفقیت


۱۲. مدت زیادی هست که فهمیدم اگر به اندازه کافی به مردم در رسیدن به چیزی که می خواهند کمک کنم، همیشه چیزی که می خواهم را بدست می آورم و مجبور نیستم هیچ وقت نگران باشم.

جملات زیبا در مورد پشتکار


۱۳. زندگی شما از لحظه ای که یک تصمیم جدید، موافق و متعهدانه می گیرید تغییر می کند.

متن در مورد هدف و موفقیت


۱۴. اگر کاری که همیشه انجام می دهید را انجام دهید، چیزی را خواهید گرفت که همیشه می گیرید.

متن در مورد جنگیدن برای هدف


۱۵. دقیقا لحظه ای که شما تصمیم می گیرید سرنوشت شما شکل می گیرد.

5 جمله معروف از آنتونی رابینز که باید بدانید

متن زیبا در مورد تلاش و کوشش

1- تنها شرط رسیدن به موفقیت داشتن اراده قوی است
شرایط دیگر اهمیتی ندارند.

متن زیبا در مورد اراده قوی

2- تنها راه برطرف ساختن ترس، روبرو شدن با آن است.

جملات زیبا در مورد تغییر

3- روزی به گذشته نگاه می کنید و به آنچه قبلا گریه دار بود می خندید.

جملات زیبا در مورد تغییر نگرش

4- با هر اقدامی هرچند کوچک زندگی خود را می سازید.

جملات زیبا در مورد نگرش مثبت

5- به درستی، هر کس که به توفیق بزرگی نایل شده، نمونه و سرمشق یا آموزگار، راهنما و مشاوری داشته است تا راه درست را به او نشان دهد.

مطالب مرتبط:

 

روی دکمه دانلود کلیک کنید پس از 1 دقیقه فایل همه چیز درباره آنتونی رابینز|حقایقی که باید درباره او بدانید{بیوگرافی Antony robinz}بصورت خودکار دانلود شروع خواهد شد.

گزارش مسئوليت پست نوشته شده بر عهده‌ي نويسنده مي‌باشد، لطفا در صورتي که اين پست را ناقض قوانين مي‌دانيد به ما گزارش دهيد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

فیلم های ترسناک 2024