دهکده استارت20

دانلود رایگان PDF بازی اندورید برنامه موبایل و فیلم و سریال جدید| مرجع آموزش و معرفی بهترین محصولات و خدمات روز دنیا

روانشناسی تاریک pdf

همه چیز درباره بازار خرس و گاو در بورس 0 تا 100

  • ۱۳۳۰

بازار گاو در بورس یعنی چی؟

اگر به تازگی وارد بازار بورس شدید، حتما این دو واژه به گوشتان خورده است!

بازار گاو یا بازار خرس 

مثلا شنیده اید که فلانی میگه بازار امروز خیلی خرسه!!!

اگه میخواید درمورد این دو اصطلاح بیشتر بدونید به ادامه مطلب مراجعه کنید 

با استارت 20 همراه باشید...

بازار گاوی در بورس چیست؟

بازار گاوی یا Bull market به بازاری در بورس گفته میشود که روند رو به رشد بازار سرمایه اشاره دارد و هرگاه که بازار در شرایط مساعدی قرار گیرد و قیمت سهام رو به افزایش بگذارد، اصطلاحا از عبارت بازار گاوی برای بیان آن استفاده می شود. همانطور که در تعریف بازار خرسی نیز اشاره داشتیم، بازار گاوی در نقطه مقابل بازار خرسی قرار دارد و نشان دهنده رشد بازار می باشد. علاوه بر این، معمولا در بازار گاوی هیجانات بیشتر بوده و به همین خاطر روند رشد سریع و ناگهانی اتفاق می افتد. به عبارت ساده تر، بازار گاوی در مقایسه با بازار خرسی، از سرعت حرکت بیشتری برخوردار است اما به همان نسبت نیز سریعتر فروکش خواهد کرد و به شرایط طبیعی باز خواهد گشت. ما معمولا در بازار خرسی شاهد کاهش قیمت تدریجی و بلند مدت بازار هستیم اما در بازار گاوی قیمت ها با سرعت زیادی افزایش پیدا می کنند اما مدت زمانی در حالت صعودی باقی می مانند کمتر بوده و به تدریج از سرعت افزایش قیمت آن ها کاسته می شود.

بازار خرسی در بورس چیست؟

Bear Market یا بازار خرسی درست در نقطه تقابل با بازار گاوی یا Bull Market قرار دارد به زمانی اطلاق می شود که بازار سرمایه روندی نزولی و رو به کاهش را در طولانی مدت طی می نماید. در این شرایط نباید به بالا رفتن دوباره قیمت ها چشم داشت و انتظار می رود با یک سیر نزولی نسبتا طولانی مدت روبرو باشیم.

اصولا زمانی که در سایت ها و منابع مختلف، از عنوان بازار خرسی استفاده می شود، منظور رو به نزول بودن و نا امید کننده بودن ارزش سهام می باشد. این عنوان در تحلیل بازار ارزهای دیجیتال نیز بسیار کاربردی است و هنگامی که از روند کاهش قیمت یک ارز سخن به میان آورده می شود، معمولا از این اصطلاح استفاده می شود.

در شرایطی که بازار خرسی باشد، قیمت ها رو به افول گذاشته و رفته رفته کاهش می یابند. نقاط مقاومت در نمودار ارزش بازار یک به یک و پشت سرهم شکسته می شوند تا در نهایت قیمت ها به کف خود برسند و بازار به شرایط پایدار دست پیدا کند. پس از آن می توان انتظار داشت که بازار جان دوباره بگیرد و شروع به رشد نماید.

گاو های بورس

بورس به گونه ای است که در آن باید همیشه گاو باشیم تا بتوانیم ارزش سهام های خود را حفظ و افزایش دهیم، بطوری که اگر بازار خرس شود و سهام ها بیشتر به فروش برسد و خریدار کم باشد باعث کاهش ارزش سهام میشود.

بازار گاوی در بورس چیست؟

چگونه بازار گاوی را در بورس به وجود بیاوریم؟

 اقتصاد دانان مهمترین عاملی که باعث ایجاد نوسان در بازار می شود را برهم خوردن تعادل میزان عرضه و تقاضا می دانند.

به عقیده این افراد، هنگامی که عرضه کاهش می یابد اما تقاضا افزایش پیدا می کند، قیمت ها به تدریج افزایش پیدا می کنند و زمینه ساز یک بازار صعودی می شوند. افزایش تقاضا برای خرید ارز دیجیتال، باعث می شود تا فروشندگان ارز خود را با قیمت بالاتری به فروش برسانند و از طرفی خریداران نیز به سبب هیجان ایجاد شده در بازار، حاضر شوند تا با قیمت بالا نیز خرید خود را انجام دهند و همین موضوع باعث شود تا قیمت ها بیشتر افزایش پیدا کنند. اما افزایش تقاضا موضوعی نیست که به یک باره و بدون دلیل در این بازار رخ دهد. معمولا مهمترین نقش را در این میان، اخبار مثبت و امیدوارکننده بازی می کنند که باعث ایجاد یک بازار صعودی در ارزهای دیجیتال می شوند. به عنوان مثال اگر فردا خبری مبنی بر پذیرش بیت کوین در بازار بورس نیویورک پخش شود و یا بانکی مثل امریکن اکسپرس، اخباری مبنی بر پشتیبانی از بیت کوین را منتشر کند، قطعا میزان خریداران بیت کوین افزایش پیدا کرده و فروشندگان نیز تمایلی به فروش بیت کوین خود نخواهند داشت.

بازار خرسی در بورس

عوامل ایجاد بازار خرسی در بورس چیه؟

مهمترین دلیل ایجاد بازار خرسی ، افزایش عرضه و کاهش تقاضا است. البته برای این که شرایط لازم جهت ایجاد یک بازار خرسی به وجود بیاید، لازم است که یک سری اتفاقات دیگر نیز در این زمینه رخ دهند که در بازار ارزهای دیجیتال، این نقش را اخبار و حواشی پیرامون ارزها بازی می کنند.

به عبارت دیگر معمولا اخبار منفی مربوط به سهام و کلا اخبار جهانی که مثلا بیماری کرونا باعث کاهش خرید سهام و افزایش فروش سهام شده و یک بازار خرسی را در جهان ایجاد کرده است و سبب می شود تا تقاضا برای فروش آن ارز افزایش یابد. از طرفی تحت جو روانی اخبار منفی، تقاضا برای خرید نیز کاهش می یابد و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال انجام نمی شود. در نتیجه فروشندگان مجبور می شوند تا ارز خود را کمتر از قیمت واقعی آن به متقاضیان عرضه کنند. اگر این شرایط در طولانی مدت بر بازار حاکم شود، زمینه ایجاد یک بازار خرسی فراهم شده است و میتوان انتظار داشت که رفته رفته از ارزش سهام بازار کاسته می گردد. به طور کلی در بازار خرسی، قیمت ها به آهستگی پایین می آیند اما روند آن بسیار طولانی خواهد بود و همین موضوع سبب می شود تا قیمت آن بسیار کاهش یابد. مثال عینی این نوع بازار را می توان در قیمت بیت کوین مشاهده نمود که از ابتدای سال 2018 روند رو به نزول خود را شروع کرده و در پایان سال کاهشی 5 برابری را نسبت به آغاز سال تجربه نمود.

بازار خرسی در بورس چیست؟

در بازار خرسی احتمال زیان‌دهی بالاست چراکه قیمت‌ها مدام ارزش خود را از دست می‌دهند و اغلب پایان آن نیز نزدیک نیست، حتی اگر به امید بهبود وضعیت سرمایه‌گذاری کنید قبل از اینکه شرایط بهتر شود شما در زیان زیادی وارد شده‌اید. (چون بازار خرسی با روند نزولی و فرسایشی قیمت همراه است، نقد شوندگی سهام افت می‌کند و یاس و ناامیدی در بازار نیز غالب می‌شود).

اگر هنوز مفهوم بازار خرسی و بازار گاوی را نفهمیدید حتما ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط:

روی دکمه دانلود کلیک کنید پس از 1 دقیقه فایل همه چیز درباره بازار خرس و گاو در بورس 0 تا 100بصورت خودکار دانلود شروع خواهد شد.

گزارش مسئوليت پست نوشته شده بر عهده‌ي نويسنده مي‌باشد، لطفا در صورتي که اين پست را ناقض قوانين مي‌دانيد به ما گزارش دهيد.

  • سربازی راهیه برای آدم کردن پسرا 😁
    اما دخترا از هیچ راهی آدم نمیشن
    پسرا جییییغ دسسست هوووووراااااااا😫😫
    آخه دخترا فرشته ان و فرشته ها آدم نمیشن
    دخترا جییییییغ دسسست هوراااا😱😱
    اما مقام آدم از فرشته بالا تره 
    پسرا موووووووج مکزیییکی
    ولی کدوم پسری با سربازی رفتن آدم شده 
    دخترا قرقرقرقرقرقر💃💃💃💃

    هم قزلار اولیدی😂هم اوغلانار😂

    پاسخ:
    تشکر از نظرتون
  • [In reply to Amir 🧢]
    از روزی که چشم در ایران زمین باز کرده‌ایم به ما گفته اند باید یک زبان رسمی داشته باشیم٬ فکر میکردیم همه کشورهای دنیا با یک زبان اداره میشوند, در مدارس آنها فقط به یک زبان تدریس میشود٬ تا جایی جمود فکری داشتیم که فکر میکردیم درس خواندن فقط برای فارسی یاد گرفتن است و هرکس فارسی بلد باشد در حد اعلای فهم و درک است هر از گاهی هذیان! می شنیدیم شعرهای حیدربابای شهریار نظمهای منزوی و… خیلی خنده دار می آمد مگر نوشتن و خواندن به زبان ترکی هم ممکن است٬ مگر شهریار سواد ندارد که ترکی می نویسد.

    هر قدر در زبان فارسی غوطه ورمان کردند به همان اندازه به زبان مادری مان بدبین شدیم و گفتیم ترکی هم شد زبان!؟؟ چرا که علم را به زبان فارسی و فحش را به زبان ترکی یاد گرفتیم و ما را از تعلم به زبان ترکی دور نگه داشتند و لاجرم از فحشهای رکیک فارسی هم دور ماندیم٬ جدیت را در زبان فارسی و هزل و تمسخر را در زبان ترکی یافتیم٬ چرا که داده ها غیر از این نبود. جدیت زبان ترکی و هزل و تمسخر زبان فارسی را از جلوی چشم ما دور کردند٬ تا آنکه ما شیفته زبان فارسی شدیم و متنفر از زبان مادری و این برای فارسی زدگی و ترکی گریزی ما کفایت می کرد.

    اما وقتی شهرهای فارسی زبان مسافرت کردیم دیدیم که موضوع از قرار دیگریست اصلأ زبان ما محکوم به نابودی است. چوپان بی سواد فارسی زبان خیلی راحتر از لیسانس ترک زبان ما اظهار نظر میکند و من ترک به خاطر ترک بودن لهجه ام با هزار شرم و حیا فقط او را تصدیق میکنم. اگر با لهجه ترکی حرف بزنیم میگویند تو اول برو لهجه ات را درست کن بعد, فهمیدیم که محکوم به فنائیم. عده ای عکس العمل انفعالی نشان دادند و سعی کردند هر چه بیشتر به زبان فارسی و لهجه تهرانی آن (نه افغانی) روی بیاورند تا از تحقیر و عقب ماندگی جان سالم بدر ببرند و اگر در مورد خودشان میسور نبود فرزندانشان را از بدو تولد فارسی یاد دادند تا از ذلت! ترک بودن نجاتش دهند

    اما عده‌ ای دیگر چشم وگوش خود را باز کردند و بخود باردیگر نگریستند و به کلام دل خود گوش دل دادند و از خود سئوال کردند ما کیستیم؟ جواب شنیدند ما امت پیغمبریم مسلمان٬ اما لازم نیست که عرب شویم. باز پرسیدند دیگر کیستیم٬ شنیدند ایرانی٬ اما ایرانی بودن به معنای فارس بودن نیست. ایران کشوری جغرافیایی است نه بادکنکی زبانی٬ پس چرا باید من فارس شوم؟ چه فرقی بین زبان من و زبان فارسی هست؟ چرا باید من از او تقلید کنم؟ مگر او فرزندش را ترکی یاد می دهد؟ شرف ما به احیای زبان مادری بستگی دارد. اگر امروز میبینیم فارس زدگی در تبریز و ارومیه و اردبیل امانمان را می‌برد ناشی از انفعال پدرانمان بوده که اوایل انقلاب بعد از نابودی رژیم زبانپرست و قومگرای پهلوی حقمان را نخواستند و در مقابل سیاستهای تک زبانی سکوت کردند. اما ما زنده ایم و تا زنده ایم باید از شرافتمان با چنگ و دندان دفاع کنیم مردممان را آگاهی بدهیم.

    پاسخ:
    تشکر از نظرتون
  • خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه از آغاز عملیات رسمی ترکیه در خاک سوریه با نام «سپر بهار» خبر داد.

    در پی شهادت ۳۳ نیروی ارتش ترکیه در سوریه، دولت این کشور برای عقب نشینی نیروهای رژیم اسد به مرزهای پیمان سوچی مهلت داده بود. پس از پایان این مهلت و عدم عقب‌نشینی نیروهای رژیم اسد، ارتش ترکیه عملیات «سپر بهار» را آغاز کرد.

    پاسخ:
    تشکر از نظرتون
  • Guaranteed Profit on the Exchange

    پاسخ:
    YES
  • پس بازار گاو بهتر از بازار خرس هست درسته؟

    پاسخ:
    بله
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

فیلم های ترسناک 2024