دهکده استارت20

دانلود رایگان PDF بازی اندورید برنامه موبایل و فیلم و سریال جدید| مرجع آموزش و معرفی بهترین محصولات و خدمات روز دنیا

روانشناسی تاریک pdf

چطوری با استفاده از افزونه وردپرس سایت رو سئو کنم؟

  • ۶۷۰

آیا افزونه ها در سئو به ما کمک می کنند؟+❤️کاملترین جواب

اگر به دنبال پاسخ سوال آیا افزونه ها در سئو به ما کمک می کنند؟  هستید این مقاله در زرین لینک به شما کمک میکند تا راز سئو سایت با استفاده از افزونه های وردپرس را بهتر درک کنید.

 

آیا افزونه ها در سئو به ما کمک می کنند؟

آیا افزونه ها در سئو به ما کمک می کنند؟

آیا افزونه ها در سئو به ما کمک می کنند؟

 

شاید بهترین راهکار ها رو در سئو سایت به کار ببنیدید  و شاید بخواهید به بهترین سئو کار در ایران شوید، اما توجه کنید در بخش افزونه ها حتما باید با احتیاط عمل کنید و بدانید چه افزونه هایی مناسب سایت شما هستند در ادامه با زرین لینک همراه باشید.

 

همه افزونه های وردپرس مناسب برای سئو نیستند و گاهی باعث نابودی سئوی سایت شما میشوند ، از این رو باید با دقت افزونه های سئو را انتخاب و استفاده کنید.

یکی از بهترین و قدیمی ترین افزونه های سئو یواست سئو یا yoast seo هست که افزونه محبوب و عالی در زمینه سئو می باشد.

افزونه yoast seo چیست؟

در صورتی که بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم که افزونه yoast seo یکی از پلاگین های مخصوص سیستم مدیریت محتوای وردپرس است که می تواند به شما اطلاعات جامعی را در مورد اینکه وضعیت سئوی سایت شما به چه صورتی است و این موضوع که بهتر است در کجا چه تغییراتی را ایجاد نمایید را گوشزد کند. همینطور می تواند بعضی از کارهایی که لازم است برای یک سئوی خوب و روان انجام گیرد را به صورت خودکار انجام داده و در مجموع به سئو کار و یا وبمستر ها کمک کند که سایت را بر اساس قوانین سئو اداره کنند.
افزونه yoast seo برای اولین بار کار خود را در سال 2007 و تحت عنوان یک افزونه همه جانبه و همه کاره برای سئو شروع کرد. این افزونه ابتدا WordPress Seo نام داشت که توسط یک سئوکار و مشاور سئوی هلندی به نام Joost de Valk ارئه شده بود.
بعد از ارائه این افزونه، امکانات خوبی که در اختیار کاربران قرار می داد، به سرعت شناخته شده و خیلی از وب مستر ها از آن برای سایت خود استفاده کردند. طولی نکشید که افزونه yoast seo بتواند نام خود را به بالای رتبه افزونه های مربوط به سئو برساند و این جایگاه را بدست بیاورد.
این افزونه که به صورت رایگان کار می کرد تا سال ۲۰۱۲ به کار خود ادامه داد و در این سال با اعمال تغییراتی نسبتا عمده به طور کلی خود را ارتقا داد و از آنجا به بعد افزونه WordPress Seo از نام جدیدی Yoast برای خود استفاده کرد. که تبدیل به یک نام شناخته شده در وب گردید.
در سال 2015 نیز این افزونه امکانات جدید دیگری را تحت یک نسخه غیر رایگان که Yoast Premium نام داشت ارائه کرد.
در مورد آمار استفاده از افزونه yoast seo باید بگوییم که این افزونه در حال حاضر بیش از 350 میلیون بار دانلود شده است و 5 میلیون سایت به صورت فعال از آن استفاده می کنند که در بین سایر افزونه های سئو باید گفت که یک افزونه بی نظیر به شمار می آید.

به طور کلی می توان گفت که افزونه yoast seo یکی از افزونه های سئو حرفه ای بوده است که روی مسیر و روند تکامل اقداماتی که برای سئو انجام می شود تاثیرات زیادی داشته است. یکی از بزرگترین این تاثیرات برگزاری کنفرانس YoastCon بود که در سال 2015 در هلند برگزار گردید و می توان آن را یکی از مهمترین کنفرانس هایی نامید که سئو را سازماندهی کرد و اقدامات پراکنده ای که وب مستر ها انجام می دادند تا رتبه آنها بالا بیاید را به صورت یک علم مجزا معرفی کرده و به آن یک وجهه خاص و عمومی بخشید.

همینطور افزونه yoast seo درگیر حاشیه هایی هم بوده است و از جمله آنها می توان به رخنه امنیتی موجود در نسخه 1.7.3.3 از این افزونه اشاره کرد که یک راه نفوذ خطرناک را ایجاد می کرد و می توانست کل سایت را به خطر بیندازد. این موضوع که تیم توسعه افزونه yoast seo همگی سئو کار هستند و برنامه نویسان حرفه ای کمی در آن مشاهده می شود، در این موضوع کمی باعث ضعف این افزونه شد ولی همیشه یکی از موارد برتری این افزونه نسبت به رقبایی سرسخت مانند افزونه سئو رنک مث بوده است.

به طور کلی می توانیم بگوییم که افزونه yoast seo یکی از افزونه هایی است که نقشی بسیار پر رنگ در روند پیشرفت سئو داشته و قابلیت هایی که ارائه کرده است همواره جزو برترین ویژگی ها به حساب آمده است. در ادامه این مقاله به بررسی امکاناتی که این افزونه کاربرد می تواند ارائه کند خواهیم پرداخت.

 

امکانات افزونه yoast seo چیست؟

همانطور که در ابتدای این مقاله هم اشاره کردیم افزونه yoast seo افزونه ای است که ما را در داشتن یک وضعیت سئوی بهتر راهنمایی می کند و بعضی از کارها را برای ما خودکار سازی می کند. این موضوع بدان معناست که اگر شما این افزونه را روی سایت خود نصب کنید، تازه کار شما شروع شده و قرار نیست که خود افزونه yoast seo به دنبال همه امکاناتی که شما لازم دارید برود و همه کار ها را انجام دهد. اما باید گفت که افزونه yoast seo ویژگی ها و قابلیت های بسیار خوبی را برای ما فراهم می کند.

 

بهینه کردن صفحات برای Indexing

یکی از مهمترین مواردی که می توان گفت افزونه yoast seo برای آن ایجاد شده و می تواند کمک زیادی به سایت وردپرسی ما بکند، بهینه سازی صفحات برای یک Index راحت در گوگل می باشد. اما اگر بخواهیم بگوییم که ایندکس گذاری چیست و دقیقا منظور ما از این کار چه چیزی است باید گفت که گوگل یک پایگاه داده بزرگ از صفحات اینترنتی دارد که به صورت توزیع شده فعالیت کرده و برای اینکه یک نقشه بزرگ از داده ها داشته باشد که در موتور جست و جوی خود آنها را به عنوان پاسخ های نتایج جست و جو ارائه کند، از ربات هایی به نام خزنده استفاده می کند. این خزنده ها سایت ها را پیدا کرده و تمامی جزئیات صفحات را ویرایش می کنند.
بعد از این ویرایش موضوع صفحه مشخص شده و یک آی دی به آن داده می شود که گوگل این صفحه را با این ID می شناسد. وقتی که این کار صورت بگیرد و گوگل متوجه حضور صفحه سایت ما شود در واقع کار ایندکس گذاری انجام گرفته است. اما اگر بخواهیم بگوییم که افزونه yoast seo در این میان چه نقشی دارد باید بگوییم که این افزونه می تواند با استفاده از تگ هایی که روی صفحه می گذارد می تواند ساختار صفحه را به صورتی تغییر دهد که پیمایش آن برای ربات ها و خزنده های گوگل به کاری ساده تبدیل شود و در نتیجه بهتر ایندکس گذاری شود و بتواند به جایگاهی که دارد دست پیدا کند.
این در حالی است که بدون استفاده از این افزونه یا افزونه های مشابه ممکن است که گوگل در المان هایی مانند کلمه کلیدی اشتباه کرده و موضوع سایت شما را به درستی درک نکند و در حوزه ای شما را طبقه بندی و ایندکس گذاری کند که اصلا به شما ارتباطی ندارد.

بهینه سازی و پیشنهاد کلمات کلیدی

 

یکی دیگر از مواردی که افزونه yoast seo می تواند قابلیت خوبی را به ما بدهد، بهینه سازی در کلمه کلیدی است که می توان آن را یکی از مهمترین و اصلی ترین مواردی نام برد که برای افزونه yoast seo باید در نظر گرفته شود. در واقع کلمه کلیدی ما کلمه یا بهتر بگوییم عبارتی است که می خواهیم وقتی که این عبارت در گوگل جست و جو شد، سایت ما و یا صفحه ای از سایت ما که می خواهیم در بین نتایج گوگل نمایش داده شود، بالا بیاید.
یکی از کارهایی که افزونه yoast seo برای ما انجام می دهد این است که تگ این کلمه و یا کلماتی که برای این صفحه در نظر داریم را در سایت قرار داده و علاوه بر آن می تواند با توجه به سوابقی که از جست و جو ها و تحلیل های کلمات کلیدی مشابه بدست آورده است، بهترین پیشنهاد های ممکن را هم به ما ارائه کند. این موضوع را می توان یکی از اصلی ترین و مهمترین قابلیت هایی که افزونه yoast seo می تواند برای ما داشته باشد معرفی کرد.

ایجاد نقشه سایت به صورت خودکار

 

موضوع دیگری که در بین قابلیت های مختلف افزونه yoast seo به چشم می خورد امکان داشتن یک نقشه خوب از سایت است. نقشه سایت یا همان Site Map یک ساختار XML است که دقیقا مشخص می کند سایت ما چه صفحاتی را دارد و گوگل وقتی که به سراغ دامنه ما می آید، دقیقا چه صفحاتی را باید بررسی کند. در این مورد توجه داشته باشید که افزونه yoast seo یکی از بهترین و کامل ترین افزونه هایی است که برای این کار ارائه شده است و می تواند این نقشه را برای ما ایجاد کند و تنها کاری که لازم است توسط مدیر سایت انجام شود این است که نقشه سایت را با استفاده از پنل گوگل سرچ کنسول به گوگل ارائه کند و درخواست ایندکس را بدهد.
این نقشه عموما به صورت خودکار ساخته می شود و یک بار ایجاد و معرفی آن به گوگل کافی می باشد و در ایندکس هایی که گوگل انجام می دهد آپدیت های مختلف که بعدا به آن اضافه شود را نیز در نظر می گیرد. اما بهتر است که شما هر از گاهی سری به سایت مپ خود بزنید تا از صحت کارکرد آن و اینکه تمام صفحات شما در آن وجود دارد اطلاع داشته باشید.

بهینه سازی محتوای صفحه

یکی دیگر از مواردی که حتما لازم است در بین امکانات افزونه yoast seo مطرح شود این است که این افزونه می تواند محتوایی که شما در صفحات خود ارائه می کنید را بررسی کرده و یک امتیاز دهی را روی آن داشته باشد و به شما بگوید که تا چه اندازه بهینه است. افزونه yoast seo این امتیاز را با سه چراغ قرمز به معنی بسیار بد از نظر سئو، زرد به معنای قابل قبول و سبز به معنای بهینه شده برای موتور های جست و جو نمایش می دهد.
همینطور نکاتی مربوط به اینکه چرا اکنون نمره یک صفحه قرمز، زرد و یا سبز شده هم در اختیار مدیر سایت قرار می دهد تا با رفع ایرادات و بهبود موارد خوب، امتیاز صفحه بالاتر بیاید.این بهینه سازی صفحات یکی از مهمترین ابزار هایی است که می توان با استفاده از آن وضعیت سئوی سایت را بهبود بخشید و باید گفت که در خیلی از موارد خصوصا در مورد مقاله های وبلاگ این افزونه به طرز ایده آلی خوب عمل می کند.

کنترل لینک های خارجی

 

استفاده از لینک های خارجی به صورت Follow یکی از مواردی است که خیلی در سئو توصیه نمی شود و باید گفت که می تواند در مواردی باعث کاهش امتیاز بشود. به همین منظور هم خیلی از سایت ها تلاش می کنند تا این لینک ها را به صورت NoFollow مورد استفاده قرار دهند و در این زمینه باید گفت که افزونه yoast seo می تواند این کار را انجام داده و خودکار تمامی لینک های خارجی را به صورت Nofollow در بیاورد.
این امکان را می توان یکی از امکانات خوب و حرفه ای معرفی کرد که افزونه yoast seo در اختیار وب مستر ها قرار می دهد. البته باید در نظر داشته باشید که این تنظیمات صرفا تا زمانی پابرجا خواهند ماند که شما از افزونه yoast seo استفاده کنید و در صورت پاک کردن آن لازم است که این کار را با افزونه دیگری انجام دهید.

مدیریت ریدایرکت ها

 

مورد دیگری که می توان در فهرست قابلیت های افزونه yoast seo به آن اشاره کرد این است که این افزونه می تواند انواع ریدایرکت را هم انجام دهد و در صورتی که شما لینک هایی دارید که تغییر کرده و می خواهید اعتبار آنها را به صفحات دیگری که دارید انتقال دهید، با استفاده از افزونه yoast seo می توانید این کار را انجام دهید.
افزونه yoast seo می تواند انواع ریدایرکت های 301 و 302 را برای صفحات داخلی و خارجی انجام داده و هر لینکی را در سایت ریدایرکت کند.
در کل می توان گفت افزونه yoast seo می تواند تمامی امکانات لازم را برای داشتن یک سئوی قدرتمند در اختیار کاربران خود قرار دهد و از این نظر یک افزونه کامل و منسجم است.

افزونه یواست سئو پرمیوم Yoast Seo Premium

 

نسخه ی پرمیوم افزونه یواست سئو وردپرس از امکانات بی شماری برخوردار است که برخی از آن ها به شرح ذیل می باشد:

  1. پشتیبانی از زبان فارسی
  2. وجود افزونه های جانبی به عنوان یک پکیج کامل از سئوی فروشگاه ساز ووکامرس، سئوی حرفه ای اخبار، سئوی حرفه ای محلی و ویدئو و …
  3. بهبود نتایج سایت در گوگل با داده های ساختاریافته و نشانه گذاری اسکیما
  4. سازگاری کامل با آخرین نسخه از وردپرس و افزونه ووکامرس
  5. امکان ساخت خودکار سایت مپ یا نقشه سایت
  6. ریدایرکت هوشمندانه جهت انتقال کاربران از صفحات ۴۰۴
  7. ایجاد بلوک های ساختار یافته HOW-TO و FAQ در ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس
  8. امکان نمایش کلمات استفاده شده بیش از اندازه ی استاندارد
  9. امکان بهینه سازی برای تعداد زیادی عبارت و کلمات کلیدی
  10. اتصال با صفحه ساز المنتور و امکان تجزیه و تحلیل سئو در آن
  11. پیشنهادات اصولی برای لینک های داخلی
  12. پیش نمایش SERP و نتایج گوگل برای وب سایت
  13. پشتیبانی از تشخیص طول و تعداد جملات در زبان فارسی
  14. به‌روز بودن و همگام با الگوریتم های جدید گوگل
  15. امکان افزودن لینک ها به صورت no-follow و Do-Follow
  16. امکان خروجی گرفتن از کلمات کلیدی اصلی با فرمت به CSV
  17. قابلیت اتصال به سرویس Zapie جهت انتشار سریع مطالب در شبکه های اجتماعی توییتر و فیسبوک و …
  18. ایجاد، ویرایش و به‌روز رسانی فایل های txt و .htaccess
  19. قابلیت معرفی و اتصال به سرچ کنسول گوگل
  20. کنترل کامل بردکرامب یا مسیر راهنما ( Breadcrumbs)
  21. عدم استفاده از محتوای تکراری به کمک تگ کنونیکال
  22. پیشنهادات و راهکارهای کاربردی جهت بهبود نتایج مطالب وب سایت
  23. آنالیز زنده محتوای وب سایت
  24. هماهنگی کامل با تمامی ویرایشگر های وردپرس
  25. اتصال و هماهنگی با افزونه : Semrush ارتباط محتوای خود را با یافتن کلمات کلیدی بسیار مرتبط افزایش دهید.
  26. افزایش احتمال خواندن مطلب سایت شما توسط بازدیدکنندگان
  27. و…

دانلود یواست سئو پرمیوم Yoast Seo Premium

 

چطوری با استفاده از افزونه وردپرس سایت رو سئو کنم؟

اما دومین افزونه جذاب در بخش سئو که به شما به شدت میتونه کمک کنه چیزی نیست جز افزونه Litespeed cache که سرعت شما  رو فوق العاده عالی افزایش میده، این افزونه بصورت اتوماتیک ، متن ، تصاویر ، فایل های HTML . JS. CSS  رو کم حجم میکنه و سرعت سایت افزایش پیدا میکنه و در نتیجه نرخ پرش کاربر کاهش پیدا میکنه و باعث بهبود سئو سایت شما میشه.

اگر سرور هاست شما از نوع لایت اسپید است قطعا افزونه Litespeed cache می‌توانید بهترین گزینه برای افزایش سرعت سایت شما باشد؛ چراکه این افزونه توسط خود شرکت لایت اسپید که ارائه دهنده وب سرورهای لایت اسپید می‌باشد ساخته شده است و انطابق کامل با سرور شما دارد.

افزونه Litespeed cache دارای بیش از 1میلیون نصب فعال بوده و برای نسخه‌های وردپرس 4 یا بالاتر قابل استفاده است.

علی رغم اینکه این افزونه کاملا رایگان می‌باشد، دارای امکانات مختلف و کاربردی است. از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سازگاری کامل و حرفه‌ای با وب سرورهای لایت اسپید
  • قابلیت فشرده سازی قوی کد‌های css، html و جاواسکریپت
  • رابط کاربری آسان اما حرفه‌ای
  • امکان بارگذاری تنبل تصاویر (lazy loading)
  • پشتیبانی از وردپرس شبکه
  • انطباق عالی با Cloudflare CDN
  • بهینه سازی اختصاصی تصاویر با دو روش Lossy و Lossless
  • قابلیت افزایش سرعت پردازش کدهای php سایت
  • قابلیت پشتیبانی از فرمت های مختلف تصویر از جمله WebP
  • امکان درون ریزی و برون بری پیکربندی‌ها و تنظیمات
  • دارای CDN اختصاصی و رایگان cloud CDN))

یکی از شاخص‌های بسیار مهم و تاثیر گذار در سئو و بهینه سازی سایت، سرعت آن است.

به گونه‌ای که امروزه اگر بارگذاری سایت بیشتر از 3 ثانیه به طول بکشد کاربران و بازدیدکنندگان از سایت شما خارج خواهند شد و ترافیک سایت شما به شدت افت خواهد کرد. ما امروز در این  پست از سری  پست های آموزش وردپرس زرین لینک  به شما بهترین افزونه‌‌های افزایش سرعت سایت وردپرسی را به طور کامل معرفی خواهیم کرد تا به کمک آنها بتوانید سرعت سایتتان را بهبود ببخشید و درآمدتان را افزایش دهید.

 

دانلود رایگان افزونه Litespeed cache 

 

 

سعی کنید بعد از هر بار نصب افزونه سئو تمامی جوانب رو بررسی کنید و ببینید که آیا این افزونه مفید هست برای سایت شما یا خیر ، بسیاری از افزونه ها با نام سئو و یا افزایش سرعت سایت ، بهبود سئو در وردپرس وجود دارند ولی بسیار اندکی قابلیت های واقعی دارند .

آیا افزونه ها در سئو به ما کمک می کنند؟

روی دکمه دانلود کلیک کنید پس از 1 دقیقه فایل چطوری با استفاده از افزونه وردپرس سایت رو سئو کنم؟بصورت خودکار دانلود شروع خواهد شد.

گزارش مسئوليت پست نوشته شده بر عهده‌ي نويسنده مي‌باشد، لطفا در صورتي که اين پست را ناقض قوانين مي‌دانيد به ما گزارش دهيد.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

فیلم های ترسناک 2024