لینک کوتاه کن

کوتاه کننده لینک گوگل و 5 جایگزین خاص و متفاوت برای آن

با افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی و محبوبیت آن‌ها در نزد کاربران، برخی کسب و کارهای جدید رونق گرفتند. یکی از آن‌ها کوتاه کننده لینک است که در ایران نیز استفاده‌های زیادی دارد. چرا که اکثر لینک‌ها طولانی بوده و حتی به‌ سبب فارسی بودن آن در هنگام کپی شکل جالبی هم ندارند.

بنابراین بهتر است تا از کوتاه کننده لینک استفاده کنیم تا علاوه بر حل این مشکل از مزایای بسیاری نیز بهره‌مند شویم. یکی از بهترین‌ها در این زمینه، کوتاه کننده لینک گوگل است که امروز قصد داریم به معرفی این ابزار بپردازیم و بهترین جایگزین‌ها برای آن را نیز نام ببریم.
یکی از ویژگی‌های کوتاه کننده لینک گوگل امکان شمارش کلیک‌هاست. یعنی فرض کنید شما لینکی را کوتاه کرده‌اید و در یکی از حساب‌های خودتان قرار داده‌اید. گوگل به شما نشان می‌دهد که تاکنون چندبار برروی لینک مورد نظر کلیک شده و به همین راحتی می‌توانید آمار بازدیدکنندگان را نیز داشته باشید. بد نیست بدانید که کوتاه کننده لینک گوگل با نام Goo.gl شناخته می‌شود.

معرفی بهترین جایگزین‌ها برایکوتاه کننده لینک گوگل

چندی پیش شاهد خبری بودیم مبنی بر اینکه کمپانی قصد دارد قید کوتاه کننده لینک گوگل را بزند و دیگر شاهد کارایی این ابزار مفید نباشیم.

علاوه بر این، هرچه باشد انواع و اقسام تحریم‌ها بر علیه کشور ما انجام می‌گیرد و خیلی هم بعید نیست که گوگل با تحریم این سرویس دسترسی کاربران ایرانی را به آن قطع کند.

کوتاه کردن لینک بنابراین در صورت استفاده از کوتاه کننده لینک گوگل و تحریم ایران توسط این ابزار، تمامی لینک‌های شما از دسترس خارج خواهند شد!

بنابراین بهتر است که به سمت نمونه‌‌های ایرانی و یا حداقل جایگزین‌های بهتری برای کوتاه کننده لینک گوگل بروید. در ادامه ما چندتا از بهترین‌ها را معرفی می‌کنیم. لینک کوتاه کن

  • بهترین جایگزین کوتاه کننده لینک گوگل e1i است

e1i (ایوانی ) یکی از محبوب‌ترین کوتاه کننده‌گان لینک در دنیاست که قابلیت‌های بسیاری را ارایه می‌دهد.

نحوه کار با آن آسان بوده و تنها کافی‌ست وارد سایت اختصاصی این ابزار شده و لینک مورد نظرتان را در کادر مربوطه وارد کنید. سپس با زدن گزینه Shorten لینک کوتاه شده در اختیار شما قرار می‌گیرد. از جمله ویژگی‌های جالب e1i.ir، می‌شود به امکان شمارش کلیک‌ها بر روی لینک کوتاه شده و همچنین محدود کردن آن‌ها اشاره کرد. البته برای قرار دادن لینک، برخی محدودیت‌ها نیز برای شما در نظر گرفته است.

مثلا شما تنها می‌توانید ۵۰۰ لینک از سایت‌های معتبر و در حدود ۱۰ هزار لینک از سایر سایت‌ها را به‌صورت ماهانه در بیت‌لی کوتاه کنید که البته اصلا میزان کمی نیست. با این حال می‌شود با خرید اشتراک این محدودیت را نیز برداشت. کوتاه کننده لینک چهار و یک

حال توجه داشته باشید هاست رایگان یک ساله 
اگر میخواهید لینک های کوتاه شده یتان ماندگار شوند ما به شما پیشنهاد میدهیم با استفاده از هاست رایگان و سایت ساز رایگان و دامنه رایگانخودتان وبلاگ رایگان خودتان را یا سایت خود را بسازید تا مدیریت و دسترسی کامل به ان داشته باشید 
هاست نامحدود رایگان یا هاست رایگان نامحدود یا هاست نامحدود یا همانهاست رایگان همیشگی یک سرویس جدید است که نیاز به خرید هاست وخرید هاست ارزان را از شما میگیرد 
در نظر داشته باشید که هاست و دامنه رایگان و هاست و دامین رایگان و 
خرید هاست و دامین رایگان و هاست رایگان cpanel و هاست تستی وهاستینگ رایگان همه یکی هستند.free host free hosting hosting no adsfree hosting php free hosting sites
خرید هاست ، خرید هاست ارزان

کوتاه کننده لینک گوگل چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

آیا تا به حال لینکی از شخصی دریافت کرده‌اید که بسیار کوتاه باشد؟

معمولا لینک‌هایی که می‌بینید بسیار بلند هستند. لینک‌های بلند مخصوصا برای افرادی که تمایل دارند لینک سایت خود را در مکان‌های دیگر به اشتراک بگذارند، می‌توانند مشکل‌ساز شوند.

لینک‌های بلند را می‌توان با استفاده از ابزار کوتاه کننده لینک، کوتاه کرد؛ این ابزار سرویس آنلاینی است که به آن آدرس بلند صفحه وبسایت داده می‌شود و آن را به یک URL با کاراکترهای کمتر تبدیل می‌کند؛ به عبارت دیگر لینک را کوتاه می‌کند.

مزیت لینک کوتاه این است که فضای کمتری را در مقایسه با URL بلند اشغال می‌کند. بسیاری از این سرویس‌ها رایگان هستند و جهت استفاده برای افراد، هیچ هزینه‌ای ندارند. 

گوگل دارای یک کوتاه کننده لینک (Google’s URL shortener) به نام goo.gl است. در ابتدا کوتاه کننده لینک گوگل برای انتقال لینک‌های داخلی به سایت‌های دیگر گوگل استفاده می‌شد یعنی فقط برای سرویس‌های خود گوگل قابل استفاده بود؛ اما بعدا این سرویس برای لینک‌های خارجی هم جهت استفاده عموم گسترش یافت و برای همه URLها در دسترس قرار گرفت. این سرویس یکی از بهترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است.

کوتاه کننده لینک گوگل سرویس ساده‌ای است که اجازه می‌دهد شما URLهای خود را کوتاه کنید و سپس کلیک‌های آنها را ردیابی کنید.

چرا کوتاه کننده لینک لازم است؟

استفاده از کاراکترهای کمتر در هنگام به کار بردن متن در مکانی که محدودیت در تعداد کاراکترها وجود دارد، مهم است؛ این امر در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر که دارای حد مجاز 140 کاراکتر است اهمیت می‌یابد. ارائه لینک به وبسایت‌های دیگر می‌تواند رامجرد یک منبع فوق‌العاده مفیدی برای به اشتراک‌گذاری محتوا با دوستان، مرودشت همکاران، و درودزن یا مخاطب بازاریابی باشد.

همچنین کوتاه کردن لینک به دلیل راحتی در اشتراک‌گذاری آن، می‌تواند تأثیر مثبت در سئو داشته باشد.

دانلود رایگان کتاب آموزشی