دهکده استارت20

دانلود رایگان PDF بازی اندورید برنامه موبایل و فیلم و سریال جدید| مرجع آموزش و معرفی بهترین محصولات و خدمات روز دنیا

روانشناسی تاریک pdf

کتاب صوتی خشم و هیاهو

  • ۲۸۶

نقد و بررسی کتاب صوتی خشم و هیاهو

رمان خشم و هیاهو نوشتهی ویلیام فاکنر در دستهی کتابهای سختخوان قرار میگیرد. اما این اثر همچنان یکی از مهمترین کتابهای نوشته شده در قرن بیستم است و تا امروز در مشهورترین دانشگاههای جهان تدریس میشود. کتاب خشم وهیاهو داستانی زیبا و پیچیده دارد که خواندن آن برای هر خوانندهی حرفهای واجب است.  

درباره‌ی کتاب صوتی خشم و هیاهو اثر ویلیام فاکنر

کتاب خشم و هیاهو نوشته‌ی ویلیام فاکنر است. این کتاب برای نخستین بار در سال 1929 منتشر شد. در زمانی‌ که این کتاب منتشر شد، فروش چندان بالایی نداشت اما در سال 1998 سایت مدرن لایبرِری این کتاب را به عنوان ششمین رمان برتر انگلیسی زبان معرفی کرد و از زمان به بعد این کتاب در صدر فهرست کتاب‌های پرفروش قرار گرفت و تا امروز خوانندگان زیادی داشته است.

خلاصه داستان صوتی خشم و هیاهو

 داستان خشم و هیاهو در می‌سی‌سی‌پی اتفاق می‌افتد و ماجرای خانواده‌ی کامپسون را روایت می‌کند. خانواده‌ای که در گذشته اشراف‌زاده بوده‌اند و بعد از اتفاقاتی برای حفظ اموال و آبروی‌شان تلاش می‌کنند. رمان «خشم و هیاهو» روند زندگی خانواده‌ی کامپسون را در چهار فصل و در طول سی سال روایت می‌کند. هر یک از این فصل‌ها توسط یکی از پسران خانواده کامپسون روایت می‌شوند. این جابه‌جایی یا تغییر راوی به خواننده کمک می‌کند یک اتفاق را از چند زاویه ببینیم.

در بخشی از کتاب صوتی خشم و هیاهو می‌شنویم

وقتی سایه پنجره روی پرده ها افتاد ساعت بین هفت و هشت بود و من دوباره پابند زمان بودم و صدای ساعت را می شنیدم. این ساعت پدربزرگ بود و وقتی پدرآن را به من داد گفت، کوِنتین من همه امیدها و آرزوها را به تو میدهم. به طرز عذاب دهنده‌ای شایسته است که آن را برای تحصیل پوچی تجارت بشری به کار ببری که همان قدر به درد احتیاجات شخصیت بخورد که به درد احتیاجات پدرت یا پدر پدرت خورد. من این را به تو می دهم نه برای این که به یاد زمان باشی بلکه برای آن که بتوانی گاه و بیگاه زمان را فراموش کنی و تمام نفست را برای فتح آن حرام نکنی. گفت چون هیچ نبردی فتح نمی شود حتی درهم نمی گیرد. میدان نبرد تنها ابلهی و نومیدی بشر را به رخش می‌کشاند و پیروزی خیال باطل فیلسوف ها و احمق ها است.

ساعت به جعبه قابش تکیه داشت و من دراز کشیده بودم و به آن گوش می دادم. یعنی صدای آن را می شنیدم. گمان نمی کنم هیچ وقت کسی عمدا به یک ساعت مچی یا دیواری گوش بدهد. کسی مجبور نیست. ممکن است مدت درازی از صدای آن غافل باشی، بعد یک ثانیه تیک و تاک می تواند بدون وقفه در ذهنت رژه طولانی و رو به زوال زمانی را که نمی شنیدی به وجود بیاورد. آن طور که پدر می گفت، میشود مسیح را دید که روی شعاع های دور و دراز و تنهای نور راه می رود. و فرانسیس قدیس که می گفت، مرگ ای خواهر کوچک، که هرگز خواهر هم نداشت.

درباره‌ی ویلیام فاکنر نویسنده‌ی کتاب صوتی خشم و هیاهو

ویلیام فاکنر نویسنده‌ی آمریکایی متولد 25 سپتامبر سال 1897 است. او یکی از مهمترین نویسندگان آمریکا و به ویژه جنوب آمریکا است. او را مبدع سبک جریان سیال خیال می‌دانند و رمان خشم و هیاهو را بهترین نمود این اثر میدانند. نام فاکنر به عنوان بزرگ‌ترین رمان‌نویس بین دو جنگ جهانی در تاریخ ادبیات جهان ثبت شده است.

سخنرانی ویلیام فاکنر در مراسم اهدای جایزه نوبل بسیار به یادماندنی و تاثیرگذار بود:« این لحظه را چون بلند جایی بدانم، که از فراز آن صدایم به گوش مردان و زنان جوانی خواهد رسید که هم اکنون خود را وقف این درد و تلاش کرده‌اند و آن را که روزی اینجا به جای من خواهد ایستاد، در میان خود دارند. تراژدی ما امروز، ترسی جسمی، جهانی و همگانی است و آنچنان دیرپاییده است که اکنون حتی می‌توانیم آن را بر خود هموار کنیم. این زنان و مردان باید به خود بیاموزند که ننگی پست‌تر از ترسیدن نیست؛ و چون این را آموختند ترس را یکسره فراموش کنند. »

ترجمه‌ی کتاب صوتی خشم و هیاهو به فارسی

انتشارات آوانامه کتاب صوتی خشم و هیاهو را با ترجمهی بهمن شعلهور عرضه کرده و در اختیار علاقهمندان قرارداده است. بهمن شعلهور رمان خشم و هیاهو فاکنر را برای اولین بار در سال 1338 ترجمه کرد و این کتاب ابتدا در سال 1338توسط انتشارات نیل منتشر شد و سپس انتشارات نگاه در سال 1383 آن را دوباره تجدید چاپ کرد.

بهمن شعلهور اکنون بیش از چهل سال است که خارج از ایران زندگی میکند و نوشتههایش را به زبان انگلیسی چاپ میکند. رمان «سفر شب» او یک بار در ایران منتشر شد و بعد از آن دیگر اجازه انتشار نیافت. بهمن شعلهور ترجمهی مشهوری از شعر سرزمین هرزه اثر جاودان و ماندگار تی.اس. اِلیوت شاعر مدرن قرن بیستم هم دارد که به شهرت او اضافه کرده است. آخرین کتاب شعر و آخرین رمان بهمن شعلهور نامزد دریافت جایزهی پلیتزر شدهاند.

چرا باید کتاب صوتی خشم و هیاهو را شنید؟

شاید هنگامی که ویلیام فاکنر خط به خط خشم و هیاهو را پشت دستگاه تایپش می‌نوشت، هرگز تصور نمی‌کرد که کتابی که در حال نوشتنش است، روزی در مشهورترین دانشگاه‌های دنیا به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های رمان مدرن قرن بیستم تدریس شود. این کتاب یکی از بهترین نمومه‌های رمان ادبی است و خواندن آن توسط نویسندگان و مترجمان زیادی توصیه شده است. کتاب صوتی خشم و هیاهو در دستهی کتابهای داستانهای آمریکایی قرار دارد. کتاب صوتی خشم و هیاهو مناسب برای گروه سنی بزرگسال است. خوانش کتاب صوتی صوتی خشم و هیاهو را آرمان سلطان زاده بهعهده داشتهاست. کتاب صوتی خشم و هیاهو جزو کتابهای حجیم و بلند با موضوع داستانهای آمریکایی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و میخواهند در زمینهی  داستانهای آمریکایی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی خشم و هیاهو اثر ویلیام فاکنر بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکانپذیر است. برای مطالعهی دیگر کتابها در زمینهی داستانهای آمریکایی میتوانید به قسمت دستهبندی کتابها مراجعه و کتابهای این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دانلود

روی دکمه دانلود کلیک کنید پس از 1 دقیقه فایل کتاب صوتی خشم و هیاهوبصورت خودکار دانلود شروع خواهد شد.

گزارش مسئوليت پست نوشته شده بر عهده‌ي نويسنده مي‌باشد، لطفا در صورتي که اين پست را ناقض قوانين مي‌دانيد به ما گزارش دهيد.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

فیلم های ترسناک 2024