دهکده استارت20

دانلود رایگان PDF بازی اندورید برنامه موبایل و فیلم و سریال جدید| مرجع آموزش و معرفی بهترین محصولات و خدمات روز دنیا

روانشناسی تاریک pdf

دانلود کتاب صوتی دزیره

  • ۳۹۹

نقد و بررسی کتاب صوتی دزیره

«قلبم مالامال از عشق است و در سینه‌ام سنگینی می‌کند. تابه‌حال نمی‌دانستم که انسان می‌تواند عشق را هم در جسمش احساس کند.» این جملات بخشی از جملات رمان زیبای دزیره مشهورترین اثر آن ماری سلینکو است. این عاشقانه‌ی لطیف و زیبا جایی در قرن نوزدهم رخ‌داده و سرنوشت انسان‌های زیادی را عوض کرده است.

دزیره به بیش از 30 زبان برگردانده شده است و در سراسر جهان مخاطبان از آن استقبال کرده‌اند.

کتاب صوتی آن ماری سلینکو

‌درباره‌ی کتاب دزیره اثر آن ماری سلینکو

دزیره آخرین اثر آن ماری سلینکو سال اولین بار سال 1952 منتشر شد. این کتاب داستان زندگی دزیره کلاری desiree clary معشوقه‌ی ناپلئون بناپارت و ملکه‌ی سوئد و نروژ است که در قالب دفترچه‌ی خاطراتی از زبان خود او نوشته‌شده است.

آن ماری سلینکو درباره‌ی رمان دزیره گفته است: «داستان دزیره بر اساس رویدادهای تاریخی نوشته‌شده است، اما در پاره‌ای از قسمت‌ها، از تاریخ جداشده‌ام چون معتقدم تاریخ، تمام جزئیات را ثبت نمی‌کند. در توصیف ویژگی‌های قهرمان‌های اصلی داستان و شرح وقایع نیز از تعبیرهای خودم در مورد کنش‌ها و واکنش‌های شخصیت‌ها استفاده کرده‌ام.»

از روی کتاب دزیره سال 1954 فیلمی به همین نام ساخته شد که مارلون براندوMarlon Brando نقش ناپلئون بناپارت و جین سیمونزJean Simmons نقش دزیره را بازی کرده‌اند. این فیلم برای دو جایزه‌ی اسکار کارگردانی هنری و بهترین طراحی صحنه و لباس نامزد شده بود.

خلاصه داستان دزیره

دزیره کلاری دختر تاجر ابریشمی در مارسی است که جهیزیه‌ی بسیار خوبی دارد. او و خواهرش دو ماه قبل پدرشان را براثر بیماری ریوی ازدست‌داده‌اند و دزیره تصمیم گرفته است خاطراتش را در دفترچه‌ی قفل‌داری که پدرش به او هدیه داده بنویسد. دزیره و خواهرش ژولی با برادران بناپارت، جوزف و ناپلئون آشنا می‌شوند. جوزف و ژولی از ابتدا به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند و خیلی زود نامزد می‌کنند. با توجه به اینکه برادران بناپارت فقیرند و ناپلئون هنوز با فاتحی که در تاریخ می‌شناسیم فاصله‌ی زیادی دارد این ازدواج برای آن‌ها حیاتی به نظر می‌رسد. از سوی دیگر ناپلئون و دزیره هم به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند و تصمیمی برای ازدواج می‌گیرند. هرچند تاریخ ازدواج این دو هم مشخص‌شده بود اما ناپلئون در سر هوای جنگ داشت پس دزیره 70 سکه‌ی طلا از پس‌انداز خود به او داد تا ناپلئون راهی جنگ شود؛ اما ناپلئون دیگر نزد دزیره بازنگشت و مدتی بعد نامزدی خود را با او لغو کرد و داستان زندگی آن دو برای همیشه تغییر کرد. هرچند ناپلئون بعدها پیش از تاج‌گذاری‌اش در فرانسه 70 سکه طلا را خدمت علیاحضرت ملکه‌ی سوئد و نروژ تقدیم کرد.

‌درباره‌ی آن ماری سلینکو نویسنده‌ی کتاب دزیره

آن ماری سلینکو Annemarie Selinko نویسنده‌ی مشهور اتریشی قرن بیستم، متولد سال 1914 است. او در زمانه‌ای زندگی می‌کرد که جنگ سراسر اروپا را گرفته بود و همین زندگی او را هم تحت تأثیر قرار داده بود. آن ماری همسری دانمارکی داشت و در سال 1939 برای گریز از جنگ آن دو به دانمارک پناه بردند و 5 سال بعد نیز به سوئد پناهنده شدند.

آن ماری سلینکو بین سال‌های 1930 تا 1950 آثار پرفروش زیادی خلق کرده است که مهم‌ترین و مشهورترین آن‌ها رمان دزیره است. از میان دیگر آثار این نویسنده می‌توان کتاب‌های «من یک دختر زشت بودم»، «فردا همیشه بهتر است» و «شوهرم امروز ازدواج می‌کند» را نام برد.

 آن ماری سلینکو سال 1984 درگذشت.

ترجمه‌ی کتاب دزیره به فارسی

رمان دزیره از آن دست کتاب‌هایی است که در طول سالیان گذشته چندین و چند بار به فارسی برگردانده شده است. اولین ترجمه‌‎ی این کتاب را ایرج پزشکزاد انجام داده است و انتشارات فردوس آن را روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است. ترجمه‌ی همایون پاکروان برای نشر جامی، پرویز شهدی برای نشر سخن و ترجمه‌ی مهدی علومی از این کتاب را هم می‌توانید در کتاب‌فروشی‌ها پیدا کنید. کیوان عبیدی آشتیانی نیز این اثر را برای نشر افق به فارسی برگردانده است.

انتشارات آوا نامه کتاب دزیره را با ترجمه‌ی کیوان عبیدی آشتیانی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

جلد کتاب صوتی دزیره

چرا باید کتاب دزیره را خواند؟

دزیره یک رمان عاشقانه است که در بستری از تاریخ رخ‌داده است. زمانه‌ی زندگی ناپلئون و دزیره بزنگاهی در تاریخ اروپاست که تغییرات بسیاری را ایجاد کرده است. آن ماری سلینکو این عاشقانه‌ی تاریخی را با قلم زیبایش به تصویر کشیده و تجربه‌ی جذابی برای خواننده رقم‌زده است. با خواندن این کتاب نه‌تنها یک عاشقانه‌ کلاسیک زیبا را خوانده‌اید بلکه بخش مهمی از تاریخ اروپا را هم مرور کرده‌اید. زن و مرد عاشقی که شاید در ابتدا معمولی به نظر برسند اما یکی به یکی از بزرگ‌ترین فاتحان تاریخ بدل شد و دیگری به‌عنوان ملکه‌ی سوئد تاج‌گذاری کرد. اگر به ادبیات کلاسیک و تاریخ اروپا علاقه‌مندید این کتاب یکی از بهترین گزینه‌هایی است که برای مطالعه پیش رویتان است.

کتاب دزیره در دسته‌ی کتاب‌های ادبیات کلاسیک قرار دارد.

کتاب دزیره مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی دزیره را شیما درخشش به عهده داشته است.

کتاب دزیره جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع ادبیات کلاسیک است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی ادبیات کلاسیک زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص داهند انتخاب مناسبی است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب دزیره اثر آن ماری سلینکو بود که توسط آوانامه تهیه شده است. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی ادبیات کلاسیک می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

دانلود

روی دکمه دانلود کلیک کنید پس از 1 دقیقه فایل دانلود کتاب صوتی دزیرهبصورت خودکار دانلود شروع خواهد شد.

گزارش مسئوليت پست نوشته شده بر عهده‌ي نويسنده مي‌باشد، لطفا در صورتي که اين پست را ناقض قوانين مي‌دانيد به ما گزارش دهيد.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

فیلم های ترسناک 2024