دهکده استارت20

دانلود رایگان PDF بازی اندورید برنامه موبایل و فیلم و سریال جدید| مرجع آموزش و معرفی بهترین محصولات و خدمات روز دنیا

روانشناسی تاریک pdf

دانلود کتاب صوتی چهار میثاق

  • ۴۱۶

| با صدای نیما رئیسی

نقد و بررسی کتاب صوتی چهار میثاق

چهار میثاق، از پرفروش ترین کتاب صوتی

همهی انسانها در زندگی خود به دنبال یافتن راهی برای بهتر زندگی کردن هستند. این روزها با افزایش زندگی ماشینی انسانها زمان کمتری را برای شناخت خود برتر میگذارند و نقش معنویات در زندگیها کمتر شده است.

کتابی که پیش رودارید، یکی از نفیسترین کتابهایی است که در طول تاریخ سینه‌به‌سینه بین سرخپوستان تولتک دست‌به‌دست شده است و با خرد سرخپوستان هم خوانی دارد و نهایتا به دست دون میگوئل روئیز، یکی از آخرین نوادگان این قوم رسیده است و با او با انتشار کتابی این خرد راهگشا را در اختیار همگان قرار داده است. 

کتاب صوتی چهار میثاق با صدای نیما رئیسی

درباره‌ی کتاب صوتی چهار میثاق اثر دون میگوئل روئیز

کتاب چهار میثاق نوشتهی دون میگوئل روئیز است. این کتاب برای نخستین بار در سال 1997 منتشرشده است. در توضیح کتاب آمده است: «تاریخشناسان تولتکها را دستهای از انسانها میدانند که میلیونها سال پیش در جنوب مکزیک زندگی میکردهاند. اما دون میگوئل روئیز،نویسنده کتاب، در مقدمه توضیح میدهد که تولتکها درواقع دستهای از هنرمندان و دانشمندان بودهاند که برای کشف و حفظ معرفت معنوی و آیینهای باستانی کنارهم جمع شدند و نسبت خاصی با یکدیگر نداشتهاند.

تولتکها به دودسته شاگرد و استاد تقسیم میشدند و بومیان دیگر محل زیستن آنها را «جایی که انسان به خدا تبدیل میشود» مینامیدند. با حمله اروپاییان به آمریکای شمالی و مرکزی، استادان تولتک مجبور شدند برای حفظ خرد باستانی خود از آموزش و انتشار دانش بپرهیزند.»

کتاب صوتی چهار میثاق به خوانندگان این امکان را می‌دهد تا در هرکجا که هست این کتاب را راحت گوش کند.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی چهار میثاق

چهار عهد ارزندهای که دون میگوئل روئیز در صدوبیست صفحهی کتابش میگوید، این است که: باورهای محدودکننده‌تان را دور بریزید. زیرا این ذهن و افکار شما هستند که محدودتان کردهاند. «بر روی انتخاب کلام خود حساس باشید.» کلام شما بسیار قدرتمند است، تا حدی که قادر است چیزی را تنها یکبار به زبان آوردهاید، را جذب کند. پس همواره کلامتان را مثبت نگه‌دارید.

«هیچ‌چیز را به خود نگیرید، و درباره موضوعات پیش‌داوری نکنید.» روئیز معتقد است که افکار ما به‌اندازه حرفهایمان تأثیرگذار هستند، بنابراین نباید انرژی ذهنیمان را صرف مسائل و پیش‌داوری‌های بیهوده بکنیم. در آخر اینکه «همیشه بیشترین تلاشتان را بکنید»، مهم نیست برای چه هدفی تلاش میکنید؛ همیشه بیشترین تلاشتان را به کار بگیرید. نه ذرهای کمتر و نه ذرهای بیشتر.  

‌در قسمتی از کتاب صوتی چهار میثاق می‌خوانیم

سومین میثاق این است: تصورات باطل نکنید.

ما تمایل داریم که درباره همه‌چیز تصوراتی به سر راه دهیم. مشکل اینجاست که این تصورات را باور می‌کنیم. می‌توانیم سوگند یاد کنیم که واقعی هستند. ما درباره آنچه دیگران می‌اندیشند و یا انجام می‌دهند، تصوراتی داریم - آن‌ها را به خود می‌گیریم - آن‌وقت سرزنششان می‌کنیم و با ارسال زهر عاطفی با کلاممان، واکنش نشان می‌دهیم. به همین دلیل است که هر وقت تصوراتی به سر راه می‌دهیم، دنبال مشکل می‌گردیم. تصور می‌کنیم، تعبیر غلط می‌کنیم، مسئله را به خود می‌گیریم و از هیچ، فاجعه‌ای عظیم می‌سازیم.

همه غم و اندوه و ماجراهای فاجعه باری که در زندگی تجربه کرده‌ایم، ریشه در تصورات و به خود گرفتن مسائل دارد. کمی به خود فرصت بدهید تا حقیقت این حالت را دریابید. تمام جهان تسلط بر دیگران بر پایه تصورات ما و به خود گرفتن آنچه روی می‌دهد استوار است. تمام رویای ما از دوزخ مبتنی بر این جریان است.

ما مقدار قابل‌توجهی زهر عاطفی تولید می‌کنیم، به این صورت که تصوراتی به سر راه می‌دهیم یا موضوعی را به خود می‌گیریم، چون معمولاً بر پایه تصوراتمان به غیبت کردن می‌پردازیم. به خاطر آورید که غیبت راه ارتباطی ما با یکدیگر در رؤیای دوزخ، و شیوه انتقال زهر به یکدیگر است. ما چون می‌ترسیم توضیح بخواهیم، تصوراتی می‌کنیم، و گمان می‌کنیم که تصورات ما صائب هستند، آن‌وقت از آن‌ها دفاع می‌کنیم و می‌کوشیم تا دیگری را بر خطا جلوه دهیم. همیشه بهتر است توضیح بخواهیم تا این‌که تصوراتی به سر راه دهیم که موجب رنج کشیدن ما می‌شوند.

درباره‌ی دون میگوئل روئیز نویسنده‌ی کتاب صوتی چهار میثاق

دون میگوئل روئیز شمنزاده، جراح، نویسنده و آموزگار متولد 27 آگوست 1952 در مکزیک است. او یکی از آخرین نوادگان سرخپوستان تولتک است که بیش از سی سال مشغول انتشار آموزههای این افراد است. او به دلیل عمق وجودی و نگاه عمیقش به زندگی کلام تأثیرگذاری دارد.

دون میگوئل روئیز به دلیل تصادف مرگباری که در زندگیاش رخ داد تصمیم گرفت جراحی را کنار بگذارد و راه معنویت را پیش بگیرد. او ابتدا آموزشهایی پیش مادر و پدرش دید و بعد برای افزایش اطلاعاتش نزد استادان دیگر رفت. در مسیر معنویت او پدربزرگش هم از طریق رؤیا به او آموزههایی میآموخت.

دون میگوئل روئیز تا سال 2018 حدود ده کتاب دربارهی حقیقت وجودی انسان نوشته است. میثاق پنجم کتابی از که روئیز در ادامهی کتاب چهار میثاق نوشت.

ترجمه‌ی کتاب صوتی چهار میثاق به فارسی

انتشارات ذهن آویز کتاب صوتی چهار میثاق را با ترجمهی دلآرا قهرمان  عرضه کرده و در اختیار علاقهمندان قرارداده است. «دلآرا قهرمان»، مترجم، در مقدمهی کتاب توضیحاتی جامع و کامل درباره کتاب چهار میثاق روئیز داده است. چون او تجربهی ترجمهی کتابهای معنوی- عرفانی دیگری چون «کیمیاگر» از پائولو کوئیلو و «سفر به دیگر سو» از کارلوس کاستاندا را دارد، توضیح و تفسیر تفاوت واژه «رؤیا» را به‌خوبی انجام داده است.  او تفاوت بین کلمهی «رؤیا» در کتاب چهار میثاق با رؤیا در آثار کوئیلو و کاستاندا را در مقدمهی کتاب توضیح داده است.

«دلآرا قهرمان» درباره چهار میثاق میگوید: «این کتاب در ابتدا برای خوانندگان جذاب، در اواسط دشوار و سنگین و در انتها بسیار سبک و آرام‌بخش است.» او به خوانندگان پیشنهاد میکند که برای مطالعهی این کتاب بیشترین تلاششان را بکنند، اما اگر دیدند فشار اضافهای را متحمل میشوند، میتوانند کتاب را برای مدتی رها کرده و بیشتر از حد توانشان انرژی نگذارند. 

نکته ویژهای که مترجم در مقدمه اضافه میکند، تأکیدش بر روی عدم ارتکاب گناه از طریق کلام است. او در مقدمه آیاتی را از قرآن کریم میآورد که غیبت کردن و حرفهای بیهوده زدن را نهی میکند. دلآرا با این نکته پلی از آموزههای دون میگوئل روئیز به فرهنگ اسلامی میزند که نشان‌دهنده جامع بودن کتاب  چهار میثاق در همه فرهنگ‌هاست.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

انتخاب دستهای مشخص برای خواندن این کتاب، کاری دشوار و بیهوده است. بدون شک همهی خوانندگان از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد. شما می‌توانید با خرید این کتاب بارها و بارها به آن گوش کنید و نکاتی را که میخواهید یادداشت کنید. کتاب صوتی چهار میثاق در دستهی کتابهای راه و رسم زندگی قرار دارد. کتاب صوتی چهار میثاق مناسب برای گروه سنی بزرگسال است. خوانش کتاب صوتی چهار میثاق را نیما رئیسی به عهده داشته است. کتاب صوتی چهار میثاق حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتابهای طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع راه و رسم زندگی را بخوانند مفید خواهد بود.

دانلود کتاب صوتی چهار میثاق با صدای نیما رئیسی

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی چهار میثاق اثر دون میگوئل روئیز بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکانپذیر است. برای مطالعهی دیگر کتابها درزمینه‌ی راه و رسم زندگی میتوانید به قسمت دستهبندی کتابها مراجعه و کتابهای این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دانلود

روی دکمه دانلود کلیک کنید پس از 1 دقیقه فایل دانلود کتاب صوتی چهار میثاقبصورت خودکار دانلود شروع خواهد شد.

گزارش مسئوليت پست نوشته شده بر عهده‌ي نويسنده مي‌باشد، لطفا در صورتي که اين پست را ناقض قوانين مي‌دانيد به ما گزارش دهيد.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

فیلم های ترسناک 2024