دهکده استارت20

دانلود رایگان PDF بازی اندورید برنامه موبایل و فیلم و سریال جدید| مرجع آموزش و معرفی بهترین محصولات و خدمات روز دنیا

روانشناسی تاریک pdf

nhkg,n vhd'hk پژوهش حجاب ، روند حجاب در جامعه

  • ۲۱۹
توضیحات:
دانلود پژوهش با موضوع حجاب ، روند حجاب در جامعه،
در قالب doc و در 43 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن:
در این فصل تلاش می‌شود تا حاصل تحقیقات انجام شده در رابطه با این موضوع که تاکنون انجام شده و نتایج آن قابل استفاده و رهگشا در انجام این تحقیق می‌باشد گردآوری و ارایه ‌گردد:
 پژوهشی در مجموعه WVS (پیمایش ارزش‌های جهانی) توسط “منصور معدل” از دانشگاه میشیگان و «آزادارمکی» از دانشگاه تهران انجام شده است.
در این پیمایش با نمونه‌هایی که از سه کشور «مصر» ، «ایران» و «اردن» گرفته شده است به باورهای دینی دینداری، هویت ملی و ایستارها نسبت به فرهنگ غرب، خانواده و روابط جنسیتی تحلیل و مقایسه شده است.
نتیجه اصلی که ایشان از تحقیق خود می‌گیرند این است که «ماهیت رژیم حاکم» یک عامل مهم برای اختلاف جهان بینی مردم این سه کشور است. بین این سه کشور حکومت ایران، «حکومت تئوکراسی» و «دین سالاری» است. حکومت‌های مصر و اردن و خصوصاً حکومت مصر، سکولار است. به جهت اینکه این حکومت‌ها در درجات متفاوتی از اقتدار طلبی هستند، گروه‌های مخالف بیانات فرهنگی خود را در واکنش به جهت گیری‌های فرهنگی رژیم‌هایشان تنظیم می کنند. به همین علت در ایران جایی که جامعه تحت تسلط رژیم کاملاً دینی اداره شده است مردم کمتر دینی. کمتر ضد غرب، بیشتر سکولار و بیشتر هوادار ارزش‌های مدرنیسم هستند تا مردم مصر و اردن که حکومتشان سکولار و به طور قطعی هوادار غرب است.
پژوهشگران مذکور معتقدند یافته‌های تجربی آنها با پژوهش‌های تاریخی موجود همخوانی دارد. شواهد تاریخی متعدد حاکی از آن است که جهت‌گیری‌ها و خط مشی‌های فرهنگی دولت نقش تعیین‌کننده‌ای در روند فرهنگی جامعه دارد.
ایشان موارد مختلفی را از تاریخ کشورهای اسلامی ذکر می‌کنند که در آنها مداخله فرهنگی حکومت‌های سکولار با ایدئولوژی تهاجمی، سبب سیاسی شدن دین و شکل‌گیری بنیادگرایی اسلامی شده است.
تحقیق مورد بحث علاوه بر نتایجی در مورد اختلاف جهان بینی مردم این سه کشور اسلامی به نتایجی هم در مورد اختلاف جهان بینی مردم در هر یک از این سه کشور می‌رسد. در این مورد نتایج به دست آمده حاکی از آن است که عوامل تعیین کننده عبارتند از: تنوعی از صفات اجتماعی پاسخگو مانند پایگاه اجتماعی، اقتصادی، جنس و سن و تحصیلات؛ که سن و تحصیلات نشانه‌های خوبی برای راستای تغییر فرهنگی هستند.
در عین حال تحصیلات اثر قابل ملاحظه‌تری روی دیدگاه‌های فردی دارد. تأثیر متغیر سن و تحصیلات در این سه کشور یکسان نیست. در ایران پاسخگویان جوان‌تر و دارای تحصیلات بالاتر بیشتر ملی‌گرا بیشتر سکولار و کمتر دینی هستند. در مصر و اردن این اثرات (تأثیر سن و تحصیلات روی دین) قابل توجه و مشخص نیست. جالب است که در هر سه کشور سطح تحصیلات با اعتماد به مسجد و اعتماد به دولت رابطه معکوس دارد.
پژوهشگران با قدری احتیاط نتیجه می‌گیرند که معنی این رابطه منفی در ایران سکولاریسم بیشتر و دینداری کمتر است ولی در اردن و مصر تلاش دینی بیشتر را می‌فهماند.
و . . .


فهرست مطالب:
مقدمه
خانواده، دانشگاه و جامعه پذیری دینی
دانشگاه ، دین، سیاست
فعالیت‌های مذهبی
پارادایم سکولاریزاسیون بروس
چارچوب نظری
بررسی اسنادی تعریف حجاب
حجاب اسلامی
و . . .

فهرست منابع دارد
محتوای فایل دانلودی

در قالب doc و در 43 صفحه، قابل ویرایش.

کلمات کلیدی
مبانی نظری حجابروند حجاب در جامعهپیشینه تحقیق حجابروند حجاب در جامعهادبیات نظری حجابروند حجاب در جامعهپایان نامه حجابروند حجاب در جامعهپریزوال حجابروند حجاب در جامعهپروژه حجابروند حجاب در جامعه
فایل های دیگر این دسته
  • خلاصه آیین زندگی اخلاق کاربردی
    خلاصه آیین زندگی اخلاق کاربردی12,000 تومان
  • نمونه سوالات تستی درس پیامهای آسمانی نهم- درس 7 تا 12
    نمونه سوالات تستی درس پیامهای آسمانی نهم- درس 7 تا 1210,000 تومان
  • نمونه سوالات تستی درس پیامهای آسمانی نهم- درس 1 تا 6
    نمونه سوالات تستی درس پیامهای آسمانی نهم- درس 1 تا 6

دانلود رایگان فایل اصلی 

دانلود رایگان

دانلود فوری فایل دانلودی 

دانلود رایگان فایل با لینک مستقیم

nhkg,n

برای دانلود باید در ادامه مطلب روی دانلود مستقیم کلیک کنید.

دانلود با لینک مستقیم می باشد ، اگه نمی توانید دانلود کنید راهنمای دانلود را مشاهده کنید.

توجه: "همین الان می تونید هرگونه مشکل رو به ما در بخش نظرات مطرح نمایید."

روی دکمه دانلود کلیک کنید پس از 1 دقیقه فایل nhkg,n vhd'hk پژوهش حجاب ، روند حجاب در جامعهبصورت خودکار دانلود شروع خواهد شد.

گزارش مسئوليت پست نوشته شده بر عهده‌ي نويسنده مي‌باشد، لطفا در صورتي که اين پست را ناقض قوانين مي‌دانيد به ما گزارش دهيد.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

فیلم های ترسناک 2024